I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
I´m alive
I´m alive
läser, håller tummar o tår, skrattar o gråter tillsammans m er.
Har dock trillat i depphålet igen....men jag är här
Ni är underbara! Bara så ni vet! *kramar hårt*
Kopierar in samma text som jag skickade t Ninnis....för busan är inte nöjd just nu så jag hinner inte skriva om det.
Vet att ni finns här för mig o tro mig....det är väldigt skönt att veta!
Vad som tynger mig....ja...exakt vad det är är jag inte riktigt säker på själv....bara att jag är sjukt trött på enformigheten. Vi har inte gjort något kul sen jag vet inte när....visst vi firade maken förra helgen....men det var väl mer ett måste....vännerna har vi inte träffat sen i höstas...jag har hållit kontakten lite med mina tjejkompisar via mail o så....men alla väntar bara på en festinbjudan från oss....det är liksom dags o vår tur att bjuda igen......o jag bara längtar efter vuxensamtal!
Så dricka vin eller fika är jag med på när som!
Busan är sjukt mammig.....så jag hinner oftast bara läsa ifatt....kommentera eller så brukar inte vara att tänka på.
Så egentid finns inte på tapeten....o maken börjar bara fixa med husgrejor så fort han kommer hem....o det är iofs jättebra så att vi någon gång kan bli färdiga....men just nu hade jag mkt hellre velat bli avlastad fr Busan o göra ngt utan henne...tex laga mat eller få hänga en hel tvätt utan avbrott eller krav på underhållning.
Basic grejor som verkligen fyllt min bägare.
Sen är mina hormoner osså skyldiga till en hel del....ska snart börja med p-pillrena igen o hoppas på lite stabilare humör då.
Vet inte om ni kommer ihåg att jag nämnde sist att vi skulle ha en schlagerfest här?
I allafall....den blir inte av....jag skickade save-the-date-sms t våra kompisar för att alla skulle kunna komma....men igår så deklarerade maken att han inte orkar.....jag har ju sett fram emot den festen jättemkt....
här kommer mailet jag skickade i morse
"Hej
Jag är väldigt ledsen att meddela att det inte blir någon fest den 29 maj i år.
Tanken var att det skulle bli en schlagerfest (även om schlager i sig ger oss kalla kårar J ) då makenr i fjor vann schlagertippningstävlingen,
därmed pokalen och äran att arrangera nästa års schlagerfest.
Extra ledsen då jag vet att flera av er spikat denna helgen och därmed avbokat/ej bokat annat.
Men vi har ett par veckor med arbete kvar på huset där markarbeten, glaspartimontering av uterum och målning av panel står på schemat.
Tempot är alltså fortfarande lika högt som i höstas, all ledig tid lägger maken på huset. Men nu är det inte mkt kvar.
Men maken har sagt att han kan tänka sig att ha festen i sommar så jag hoppas på det och längtar redan väldigt mycket dit.
Jag är socialt undernärd och sjukt deprimerad för jag saknar er alla så mycket. Ingen överdrift, fråga maken.
Längtar efter vuxensamtal som inte nödvändigtvis inkluderar blöjbyten eller hur många timmars sömn man fått.
Hoppas i alla fall att allt är bra med er alla, att ni mår bra, att jobben flyter på bra och att livet leker.
Tills dess tycker i alla fall jag att ni är varmt välkomna in på fika om ni är i krokarna eller har vägen förbi!
Insåg idag att jag råkat missa F o J, nåja.....men de var bjudna i mitt huvud i alla fall.
Massa kramar till er alla
Ingis
Ps. Ev klagomål eller synpunkter får ni ta direkt med regeringen-Ingismake. "
förra helgen diskuterade vi mitt mående....så även denna helgen....trodde i min enfald att jag nådde fram t maken om enformigheten osv...men tydligen inte.
så just nu är jag rätt bitter o sur....men det reder sig nog!
Tänker mkt på er!
Nu ska busan underhållas o matas!
Lots of love!
en i mammagruppen var i förra v i -grekland o det gick jättebra.
De hade med mat till deras 8 mån för hela veckan.
*går loss o slaktar säckvis m sniglar som dumpas i det förbenade diket istället*
*håller hand m Blommis*
O t maskerad har jag redan bestämt v Busan ska vara! *drömmer mig bort*
Funderade faktiskt starkt på att bara dra härifrån i lördagskväll...tänkte på ditt sagoslott då! Nästa infall kommer jag direkt! Har ju ditt mobnr isådanafall!
Men då hade nog martyren fått styra lite väl mkt....vill ju vara vuxen o kunna snacka om detta....hoppet finns iallafall...maken är nu på väg hem från jobbet
Tack för alla kramar o snälla ord!
Andbeyond, ja bara TOA-TID hade varit ljuvligt! Låter hemskt men så är det!
*hjälper till o knåpar på repstegen*
köpa?! Det är en resebudget i sin egen klass det tycker jag!
Förresten, helt ärligt.....hur uppfattade ni mitt mail?!
Maken kommer om en stund, så det hade varit bra att ha en halvbra kläm på hur ni o mail-mottagarna kan ha uppfattat mailet.
Ta 86-92, Hvidis!
Vi har 86 på busan nu....lite stort men de kläderna hon har i 80 har nog krympt i tvätten.....så de sitter rätt tajt.
Handlade en helt ny garderob till henne i fredags! Tokkutandes i Lund...3,5 h fr hemmet!