I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
Tack, tack!
Jo, vecka 12 för min del, så det är en bit kvar. Dessutom så trodde jag att jag var i vecka 10 typ, men enligt ultraljudet var det helt fel. Det kan förklara varför jag var så säker på att det inte hade blivit något den där månaden, min man veckopendlar och var inte hemma just när jag trodde att det var ÄL, men oj så fel man kan ha!
Med tanke på min ålder (fyller 43 i år) så har vi pratat om att göra fostervattensprov, men det har man precis bestämt att det får man inte göra utan Nupp här, så det blev lite bråttom med en tid för det. Jag känner mig lite förvirrad eftersom läkaren började prata om privatkliniker 20 mil bort. What?
Nåja, nu vet jag i alla fall att det verkligen är en bebis i magen, har varit lite avvaktande. En gång tidigare har jag nämligen haft en ofostrig graviditet. Dvs, fostersäcken var tom, tydligen så tillbakabildas fostret då. (Ja, Passionsblomman, nu har jag frågat vad det egentligen var.) Den gången var det så omtumlande så att jag inte riktigt hängde med på vad som hände, jag fick åka till gynakuten och de sövde ner mig för en skrapning.