I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
Ingen helsingborgsresa planerad, Lanovia? Är ju så sugen på att träffa lilla Ellen (jag och givetvis dig också! )
Ingen helsingborgsresa planerad, Lanovia? Är ju så sugen på att träffa lilla Ellen (jag och givetvis dig också! )
Lanovia, jag känner verkligen igen allt du skriver. Jag vet att jag inboxade Ninnnis om samma sak för ett par månader sen. Jag ville kolla med ngn om det bara var jag som var konstig eller om fler kände samma sak. Jag kände så med min makes familj och gör väl ibland även nu. Ella blev ledsen med det ibland med en gång, men konstigt när hon rycks ur vår famn direkt innanför dörren. De menar nog bara väl och vill umgås med sitt barnbarn, men det blir ju fel. Vi har varit ärliga och sagt till dem vad vi kände. En del fastnade nog, men inte allt. Ella är ju lite större nu och tycker inte att det är så jobbigt, men det gör vi ibland.
Så jag hoppas det är helt normalt, men jag känner precis som du Lanovia!
Idag ska Ella och jag hem till en kompis och hennes son. Ella och D är i samma ålder och de älskar att leka med varandra. De skiner upp med hela ansiktet när de ser varandra. Min kompis är inte mammaledig längre, men idag så är hon ledig då hennes make var tvungen att jobba, så nu ska vi ha skoj!
Ninnnis, det låter spännande. Du får berätta sen så snart du kan! *kram*
Daa, skönt att det verkar vara en förkylning, även om de inte heller är roliga. Håller alla tummar och tår för dig iallafall!
Fru E; håller alla tummar och tår för dig också!
I helgen sa Ella mamma för första gången! Det är världens underbaraste känsla att höra från sin dotter!
Hej Ninnis!
Det stämmer att jag jobbade idag, men det var bara en endagarskurs. Jag börjar jobba halvtid sen i augusti på riktigt.
Dagen gick väl bra, men nu känner jag mig så ledsen. Vi hade utbildning (grupparbete mm) ang mångfald inom byggbranschen idag. Det är ju en rätt så tuff miljö, och det jobbars just nu på företaget som jag arbetar för att få in fler tjejer och personer med utländsk bakgrund.
Jag vet vilka åsikter (främst yrkesarbetarna) har, men jag blev ändå riktigt förvånad över hur barnsliga och idiotiska vissa av dem är. Det beter sig som om de går på dagis och säger rätt ut att tjejer inte har på en arbetsplats att göra. Något som sårar mig mer är när vissa av kollegiorna på kontoret delar dessa åsikter. Det är hemskt att vårt samhälle inte har kommit längre än detta i denna mansdominerande bransch.
Jag vet att jag jobbar i en tuff bransch och jag gillar det. Jag vet att det är tufft snack, men ändå. Det är ju människor vi pratar om. Hur kan man ha sådana "grottmänniskortankar"?
Sen när jag kommer hem till min underbara lilla tjej så är hon så pappig och typiskt så har maken kört iväg ikväll för att hjälpa min svåger med deras trädäck. Så nu sitter jag här lite ledsen med en dotter som är så kinkig för hon saknar pappa. Jag vill bara helst krypa upp i makens famn med dottern i famnen och mysa.
Jaja, ibland har man dåliga dagar....
Oj, vad jag lät gnällig i mitt inlägg, så farligt är det ju inte.
Jag tar gärna så mycket glass som man får! ÄLSKAR glass! Tack blommis, nu känns det lite bättre.