I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
Vi skulle ha åkt i oktober och till Grekland.
Nej hon hinner inte vaccineras, normalt vaccinerar man vid 18 månaders ålder, men man kan om man vill vaccinera dem redan vid 9 månader. Gör man det så tidigt måste man ta om det när de är 18 månader, men det hade vi ju gjort i såfall. Det ioroniska är att E kommer vara 8 mån när vi åker så det är bara 1 månad fel. Eller 1,5 för vi vill helst inte ha vaccinbieffekt med ev hög feber i Grekland.
Vi pratade med en vaccinationsmottagning som tvärtemot vår BVCsköterska tyckte att det bara var att åka. Risken var enligt dem obefintlig. De har säkert rätt i att den är liten men vi har insett att vi inte har lust att ta den. Det handlar om E´s hälsa och liv. Hon är ovaccinerat mot mässling som, om man pratar med våra föräldrars generation, är en superhems sjukdom. Min mormor satt och vaktatade min mamma när hon hade den livrädd för hennes liv.
Alltså summasummarum enligt vissa är det vansinnigt att åka andra tycker att risken är lika stor som att gå ut på gatan här. Vi tror på att risken kanske är ett mellanting däremellan men tänker inte testa. Fasiken om något skulle hända.
Jag skall ringa och avboka resan idag.