• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

Heloise skrev 2010-08-01 20:38:15 följande:
    Säkert? Det ser inte så ut på bilderna... Men ok det kommer säkert att gå bra, men jag vill INTE kolla bebisen huvud i spegeln, no way.

Jättesäkert!

Och spegel, det skulle jag aldig få för mig.
    jag kollade med en sådan när jag gick i femman-sexan eller så. Chocken har knappt lagt sig efter DEN insikten, så några barnhuvuden inblandade i det hela behövs inte för min del.

• passionsblomman

Egentligen vill jag hänga med er, men jag är så tött så jag spyr snart. Alltså går jag -som en förståndig människa-och lägger mig. God natt!

*norpar åt mig en chokladrulltårtebit på vägen genom köket*

• Villemoa

Ååååh Heloise vad roligt!! Visst är det en härlig känsla att känna bebben rumstera om därinne

Panzer får gilla läget när det gäller gnället, du kanske skulle testa baseballträet så kanske han slutar gnälla om att du gnäller....

Du får nog förbereda dig på, min vän, att foglossningen inte kommer att bli bättre vad det lider. Jag har aldrig hört nån som haft så ont och så har det blivit bättre i slutet. Jag grät också på nätterna när jag inte kunde hitta nån ställning att sova i och var sur för att gubben sussade så sött bredvid.
    Jag fick en sån där vetekudde som man kunde sätta fast runt höften (och andra kroppsdelar också för den delen) för att lindra den värsta smärtan i ryggen och det går alldeles utmärkt att fästa den runt magen också. Det var mången gång jag skickade upp gubben för att micra den varm.

• Villemoa

Och förresten, jag lovar att mufflan kommer att bli sig lik igen Det blir inga speglar för mig heller för det vill jag inte se. Efter att jag fått Moa trodde jag att jag var helt vanskapt där nere, det kändes så iaf eftersom man är öm och så men det är inte klokt vilket läkkött mufflor har

• Fjällbruttan

Halloj brudar!

Vi lever och har det bra, men full tupp, umgås med släkten varje dag förutom då små djur ställer till det för oss

Vi är på gotland nu och första natten regnade det så jag och maken FLÖG upp ur sängen väl synkade för att stänga takluckorna.. men nu är vi röda som kräftor!
    Signe Grodan har haft en fästing i vagnen, men tack och lov inte på sig...phuu..
    Saga har blivit stucken av en geting på vristen och haft en fästing på örat...
    Iza har skrapat upp rumpan när hon halkade på väg ner i vattnet , Moa har bränt baksidan av benen och jag har fått ett getingstick just under ögat av en galen kamikazegeting... Jag FUNDERADE på om jag skulle våga slå ihjäl den då den stördök och stack mig, jag får numera panik av getingar....BLÄÄ
    Och ikväll när jag försökte läsa ikapp lite kom en räv förbi, kollade in i förtältet och gick lungt och snodde Lilla Vilds foppatoffel... jag har alltså varit på rävjakt också
    Foppisen är tillbaka och numera INNE i tältet

Heloise
    Panzer....dödslängtan???

Värmedyna, också unerbar när man har dumma fogar... been there, blev sjukskriven tillslut och aj vad det tar tid innan skiten är över!

Ingis, kram , vet vad du gick igenom, gjort samma sak..

Sonja, skit också, vad annat kan man säga.
    Nu tycker jag att maken ska lägga sina sporter på hyllan och så får du ägna mer tid till körsång i stället!

Blommis... snart kommer vi

Ni andra, jag ska försöka läsa ikapp mer men uppkopplingen är vedervärdig, jag tänker på er i alla fall!!

Kram

• lanovia 08

Bruttan Värst av allt låter ju rävjakten.
    Men fästingar i barnvagn etc etc etc...

Låter som ni har en bra semester ialla fall.

• lanovia 08

Heloise, man läker jättebra. Jag lovar! Jag var helt 100% säker på att jag aldrig skulle våga föra handen dit igen för att tvätta var ju bara ett svullet sårigt ställe. Och om någon sa något om sex... NO WAY, skulle vi fixa syskon skulle vi nog få komma på något nytt sätt, för maken skulle jag ALDRIG våga komma i näheten. AJajaj.
    Det där läkte oerhört fort och lätt.

Och det är inget du behöver vara rädd för. Jag höll på att bli galen innan förlossningen på alla som satt och pratade om hur mycket de hade spruckit och hur många stygn de hade fått. Jag var livrädd för det.
    Jag kan ju bara uttala mig om hur det var för mig, men jag kände verkligen inte att jag sprack. Efter att E hade kommit ut så hade jag fullt upp med att få barnmorskorna att fatta att jag hade inte spruckit något, jag hade ju inte känt det då kunde jag väl heller inte ha gjort det??!!??!!     Eller jo det kunde jag visst. För de plockade fram nål och tråd och sydde...

Hur känns det annars, är du rädd för förlossningen?

• lanovia 08

Och när vi nu sitter här o pratar förlossningar: idag är det 6 månader våran lilla älskling tittade ut.
    Tänk vilka underbara 6 månader det har varit, mina 6 lyckligaste.

• lanovia 08

Daa, vad gullig du är som tänker på oss. Ja nu har vi fått sova igen. Efter att hon bökade så när hon skulle sova i lördags så sov hon hela natten, likaså i natt. Det uppskattar vi.

• lanovia 08

Daa hur går det att jobba då, känns det fortfarande lika tungt den andra veckan?

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...