Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Lanovia gumman, du  behöver inte vår bekräftelse, du är världens bästa mamma!
    Jag har bara haft ett barn och badat, och det var lilla vild.
    De andra har minsann lärt sig simma och vara i vatten i alla fall

• Fjällbruttan

Fru sy skrev 2010-06-21 16:56:31 följande:
    Fick fick precis besked från mannens burkprov, och det såg mycket BRA ut!!! Kändes så skönt att få veta.

Härligt med ett positivt besked, en bump mindre på vägen

Och varför blir det grått nu??

• Fjällbruttan

Sonja, vilken läskig upplevelse!! Morfin är inte att leka med
    Vilken tur att det är kortvecka!

En spark i baken på maken dock som inte fatatr att du mår dåligt och minsann inte gjorde det med flit, det var ju han som plockade fram tabletterna!!!

Här var det kaos söndag kväll-måndag morgon med maken..
    Jag var till VIlhelmina igår med äldsta dotra och två av hennes kompisar, de skulle träna inför dopet (de ska spela) och Grodan skulle ju med såklart.
    Då kom maken på den eminenta idén att hans pappa (virriga farfar) skulle ha lilla VIld...
    Innan jag hinner säga nåt dyker farfar upp och maken frågar raskt om han vill vara barnvakt! JA!! Självklart! Då kan vi gå upp till stugan vid sjön!
    NÄÄÄÄÄÄÄÄ! För just nu är det storm ute, först ska det över en sjö, sen gå en och halv kiometer och sen över en sjö till!!!
    Skulle inte tro det va!
    Flata mesiga maken dristar sig då till att mjäka ur sig:-Nä.. det är nog ingen bra idé, hon orkar inte GÅ så långt...
    -Jamen å bär jag henne säger gubb-fan som är närmare 80!!

Osv....Han kan INTE acceptera att han är gammal och inte orkar och ite heller det vi säger!Men maken bränner ju inte ifrån heller!
    Dessutom var vi på dop i söndags, vilket vi sagt ensådär 4 ggr, men han hade ingen aning om vem som döpts....och refererade till sig själv som pappa när han pratade med lilla Vild och kallade katten för lilla Vilds namn....
    Behöver jag säga att lilla Vild följde med till Vilhemina?
    Och maken skitsur för att farfar inte får ha barnen, men det skiter jag i!

Nä, nu ska jag jaga ut barnen så vi får klippa gräs, och så ska jag sparka hårt på nåt för Blommans skull!

• Fjällbruttan

Glad midsommar i efterskott
    Vi har frusit, blåst bort och regnat sönder....
    Midsommarafton tokregnade det på kvällen, åskan gick och strömmen med den... från halv åtta på kvällen tills kvart över ett på natten
    Men vi hade jättetrevligt ändå, åt middag på mitt jobb, mumsig midsommarbuffé och eftersom strömmen for så for alla gäster hem vid halv tio så då stannade vi och umgicks med mina arbetskamrater/chefer och vår barn lekte ute tills kvart över tolv på natten!

Gårdagen började bra med slutade i kaos...
    Maken kusin med familj skulle komma på middag (hon är även en av mina bästa vänner) och jag fixade med middagen stundvis hela dagen mellan ammningar och skrivarinstallationer.. inte ett dugg stressad(och jag är inte ironisk, jag var kolugn), men när maken dök upp vid 17-tiden och skulle börja plocka fram grillen och sen börjar domdera då blev jag rätt härsken, vi hade nämligen kommit överens om att han skulle börja grilla vid halv fem!
    Vi hade jättetjock fläskkött som jag marinerat i tre dygn + älghamburgare till alla barn (6st varav 4 är tonåringar...) alltså måste man börja i tid....
    Men tydligen inte, för då fick jag höra att han minsann visste bättre och det var inga bekymmer (varför erkänna att han glömt bort det??) och att jag bara var sur jämt...

DÅ blev jag as-sur, meddelade att han fick fixa resten själv som hade sån koll (hans paradrätt är potatisbullar) och gick och satte mig i vårt sovrum och gjorde ingenting,
    varpå han kom efter och meddelde mig att jag var en jävla surkärring och minsann skulle tala om det för gästerna när de kom att och att de var därför de inte skulle få nån middag...
    Då brann den norrländska furan igen (förlåt att jag snott ditt uttryck Sonja men det är så bra) och sa kolungt att gör du det!
    Jag tillbringade min kväll i sovrummet med Signe, han fick lösa allt själv och mina äldsta tjejer var in och pratade med mig innan gästerna kom och sa bara Heja mamma, stå på dig
    Jag gjorde faktiskt som familjeterapeuten sa, säger han dumma saker i sinne, låt han ta konsekvenserna! Nu kände jag ju att det också gick bra med de gäster som skulle komma så jag vägrade gå ner!
    Gissa hur förbannad han var! Sen drog han när alla farit hem och när han kom hem i natt har jag ingen aning om!

Men han var ångerfull idag, men jag är fortfarande less, vi är vänner men jag har ingen energi för honom, så nu är han på fotboll med de tre större tjejerna och jag och lilla Grodan (som är rund som en boll nu) är hemma och njuter av tystnaden

Sen róade jag mig med att kolla på det här klippet....
    och fick torka en tår ur ögonvrån

">

Kram till alla

• Fjällbruttan

Daa, härligt med semester
    Jag har lyckats inboxa dig idag.. skrev igår men glömde posta
    Liiiite rost i hjärnan!

Vet ni, det var SOL här igår, JA, det är sant!!! Vi var ute i massor och åt tillochmed míddag ute!!! JAAAAA... lite sommar har jag sett
    Jag dundrade runt på åkgräsklipparen så nu har en golfgreen, maken satte upp förtältet til husvagn (kände att vi ville ha koll INNAN vi stod på en camping och gjorde bort oss) och äldsta tjejen kloppte också gräs och fick ett ryck och ville lära sig baka matbröd, så då gjorde hon det

Maken som förövrigt hade ett fantastiskt dåligt samvete i söndags, men som hävdade att jag betett mig oaccpetabelt som inte umgåtts med våra gäster....
    Ja, ta konsekvensen av ditt handlande svarade jag...
    Sen har vi bara släppt det, skönt!
    Jag har ju dessutom pratat med gästerna som tyckte att det var helt ok

Lite skönt är det att grävmaskinisten som skulle gräva på hans jobb är sjuk så han är hemma och skrotar så vi hinner massor just nu!

Ninnis, låter underbart skönt att ha maken och vovven hemma permanent, njuter du lika mycket fortfarande? Hoppas det

Fru Sy, hoppas kläderna krymper till hösten
    Härligt med en blåsa!

Sonja, hoppas din vecka blir bättre och att tvättmaskin sköter sig!!
    Maken också!

Kram till er alla andra, nu ska jag passa på att äta medans Signe gurglar och kollar på hängande leksaker, hon växer så det knakar!

• Fjällbruttan

Halloj.. heldag i Vilhelmina med alla barnen, men jag lever
    Och jag ska få finbesök på LÖÖÖÖÖÖRDAG!
    Då döps Grodan och då kommer världen bästa blivande dubbelmamma och övervarar doppningen Så glad!!

Nu sängen så jag hinner sova något innan en "halvmeter eter" (Signe´s nya namn från en arbetskompis ) vaknar och ska äta igen!!

Kram till alla

• Fjällbruttan

Hallå!!

Nu är GRODAN doppad i vatten så Signe Karin Augusta är hennes officiella namn i alla papper... här hemma är hon fortfarande samma Groda
    En liten Groda som för övrigt har legat en stund i underbara Daa´s famn.
    Så underbart kul med besök på dopet, jag blev så glad när de kom!!
    Hoppas bara hon kommit över chocken av att se ett hus i fullt kaos med ungar (+4 stycken förutom våra egna ) som störtade ut och in...

Det var så kul att ha "nån egen" på dopet, makens stora släkt dök upp, men bara min pappa och styvmor, (inte så konstigt eftersom vi har storar avstånd) men så var alal mina bästa vänner förutom en borta... så det var tomt, men då kom Daa och hennes trevlige skäggman och lyste upp min tillvaro! Så glad för det!
    Efter dopet hade vi grillfest i trädgården och vädergudarna var med oss, men liiiiite mycket mygg och knott blev det tillslut... sen kom regnet när allt var över-)

I söndags hade vi ettårig bröllopsdag, det firade vi med att maken sov på soffan med grodan och jag i sängen :-/ hon har haft lite tjorv i magen och så vill hon inte riktigt sova på natten...bara på makens mage går det bra..

Jag njöt en stund på morgonen av ett städat och rent kök, och TYSTNADEN!! Alla 4 barn sov och deras övernattande kompisar, så lugnt och skönt!
    Sen var det full fart som vanligt
    Middag blev:

Västerbottenspaj med  kalixlöjrom, rödlök och creme fraiche

Grillad älgfilé med kantarellsås och färskpotatis

Bröllopstårta

Och vi kunde sitta ute och äta i tältet, så skönt!
    Sen mös vi bara

• Fjällbruttan

Andbeyond, GRATTIS för jösse namn!!
    Så  himla kul

Hole in one var ett underbart uttryck förresten  

• Fjällbruttan

Hvidis, tack snälla underbar du för receptet, cup-cakesen blev jättebra, hade dem som
    efterrätt på dopet, kommer kort på dem sen, fast glasyren vart lite kladdig,, fattar inte varför för när jag provbakade vart det perfekt...

Men mums säger jag bara!! Skickade med några till syster yster i el Stockholmo och hon mumsade i sig två stycken på en gång

• Fjällbruttan

Hinner inte mera nu, men hade mer att kommentera, men Grodan vill ha mat.. igen

Kramen till er alla!!

Psst... Blomman, snart rullar gigogantiska husvagnen söderut....

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...