Inlägg från: Minstoradag |Visa alla inlägg
  • Minstoradag

Juni 2011

18 Juni ska jag och min fästman gifta oss.
    Lokalen är bokad med fördrink, tre rätters, vin till maten, tårta, kaffe och avec. Vilken mat och tårta är ej bestämt än.
    Kyrkan får vi inte boka förns i oktober så då gäller det väl att hänga på telefonen..
    Lite färg tema är bestämt också visserligen.

• Minstoradag

Nu har jag betalat handpenning på lokalen där middag och fest ska vara =) Äntligen händer det lite grejer. Jag har nu bett min blivnade att åka och titta på kyrkan med mig i veckan så jag hoppas att vi hinner med det.
    Utöver det så har vi toastmaster och toastmadem klara likaså följet och alla är frågade. Min förlovningsring ska omarbetas i Januari och då ska även vigselringen fixas så det är mer eller mindre klart.
    Min blivande har börjat fundera på vad han vill klä sig i, just nu lutar det år grå kostym eller frack.
    Vi har "våra" låtar bestämda men inte riktig klart med vilken som ska sjungas i kyrkan. Jag skulle vilja att vi dansade bröllopsvalsen till en av dem.

Färgtemat är Vitt, rosa och silver. Vanligt men ack så fint!

• Minstoradag

Loppansson - Har du/ni tänkt något på hur ni ska få in färgerna, alltså vilken fär som ska vara var typ?

Jag har svårt att bestämma vilken rosa vi ska ha. Ljusrosa eller cerise men helst kanske båda men det känns som att det blir så mycket rosa då, även fast jag älskar rosa =)

• Minstoradag

Det som jag vet är Vitt: Min klänning, dukar, ljus Rosa: Buketten, lite blommor som är bordsdekoration, våra döttrars näbbklänningar, engångskameror, Silver: Ljusstakar, Sen vill min blivnade ha en grå kostym, frack eller vad det nu va och jag har hittat en jätte fin klänning som jag är sugen på till tärnorna som är i grått. Inbjudningskorten vet jag inte alls hur de komer att se ut men det blir nog att göra själv och då bli det nog rosa. Min bästa vän som kommer vara tärna samt toastmadame har jobbat som bröllopskordinator så hon kommer få fixa och trixa en del =)

• Minstoradag

Jag har en plan ring med 9 stenar men jag har ingen aning om caraten. Det är min gammelmormors så det känns jätte bra. Däremot kanske jag köper en till som är identisk och har två alians ringar, en på vardera sida om förlovningsringen som i sin tur ska göras om i Januari ungefär. Det här med ringar är verkligen svårt det ska ju sitta där sen =)

Imorgon ska jag dra me mig min fina karl så han får se den kyrkan jag verkligen vill att vi ska vigas i!

Svar på tråden Juni 2011