• Karolina A

Sjuk - och imorgon bröllopsresa :-(

I lördags gifte vi oss och tidigt imorgon ska vi åka på bröllopsresa. Nu är jag hemma och är sjuk och ganska ledsen. Har väntat och längtat så länge efter vår resa och vill såklart inte att vi ska vara sjuka. Antagligen har jag ju smittat nyblivne mannen också.

Men vi åker i all fall, får ta med värktabletter. Är det okej att ha med sig Ipren när man åker utomlands?

Fick höra att även en av våra bröllopsgäster var sjuk nu, hoppas det inte var fler som blev smittade.

Dessutom hade jag massor att göra på jobbet idag innan jag skulle gå på semester så då har jag dåligt samvete för allt jag lämnar. Ska försöka vila idag så jag kan bli bra snart, men måste även försöka packa och fixa i ordning inför resan.

• Svar på tråden Sjuk - och imorgon bröllopsresa :-(
  • Sanna2010

Oroa dig inte! Jag har blivit sjuk de flesta gångerna vi ska på semester. Tror de är för att kroppen slappnar av efter allt jobb

Ta med Ipren, det är inga problem att ha med sig. Jag åkte även till vårdcentralen innan så jag fick ut kåvepenin eftersom jag hade hemsk hosta.. Ifall de skulle bli värre, men de blev det inte! Kanske du ska göra ett snabbbesök där?
    Vad e du för sjuk?

Så, tänk positivt å ni kommer få en underbar bröllopsresa

• Karolina A

Jag har halsont, feber och huvudvärk. Var på vårdcentralen nu på förmiddagen och de tog prover, men det var inte halsfluss utan antagligen en virusinfektion och då hjälper det inte med penicillin.

Precis det du säger Sanna har flera andra också sagt - att jag stressat mycket de senaste veckorna och att jag blivit sjuk nu när kroppen slappnat av efter bröllopet.

Tack för dina råd, jag ska försöka tänka positivt.

• Sanna2010

Jag köpte skitbra tabletter på apoteket innan vi åkte.. De bedövar i halsen! Kommer inte ihåg va de heter, men de var fyrkantiga sugtabletter som bedövar i halsen, så då slipper man de onda ett tag i allafall!

De funkade verkligen!

Ta dom tabletterna, ipren, sov på planet och en massa kärlek så kommer du snart bli bra!

Ha en underbar resa och grattis till att blivit fru

• Gnistra mera

Ta ordentligt med C vitamin och värktabletter/febernersättande, näsdroppar, halstabletter, näsdukar, alchogel....och du kommer säkert att ha en underbar resa.

Grattis till bröllopet!

• Iselle

Vart ska ni åka? Gå in på närmaste apotek när ni kommer fram och fråga vad de har för medicin mot det. Själv har jag ofta fått mycket mer effektiva mediciner utomlands. Nu vill jag inte propagera för att man ska sätta i sig en massa konstiga tabletter, men någon gång tycker jag är ok och det är det nog värt för att du ska inte behöva känna att bröllopsresan blir förstörd.

• AnniFidde

Hallo och Grattis !!!

jag har vart sjuk nu i en vecka och jag var på apoteket för halsont och dom rekomnenderade mig Mucoangin jättebra, det är en sugtab som bedövar i halden, smakar lite illa men det är det värt!!!

Ha en jättebra resa och hoppas att detta går över snabbt!

• Karolina A

Tack för alla tips.
    Får nog skicka maken till Apoteket och packa med ett litet medicinförråd.
    Vi ska åka till Italien.

Svar på tråden Sjuk - och imorgon bröllopsresa :-(