• Bridetobe2011

Tranåsbor som gifter sig i pingst 2011??

Hej!

Har du en släkting som tar studenten i Tranås nästa år??

Ska du gifta dej i pingst??

Tyvärr har de på Barn- och utbildningsförvaltningen lagt 2011 års Student i PINGST (?!) nästa år!!  

Kommer det att krocka med studentfirandet?? Det kommer det för oss...
    11/6 är ett viktigt datum för oss och att det hamnade i pingst var bara ännu ett plus.
    Om det är fler som gifter sig då, kan vi inte gå ihop och försöka flytta studenten en helg framåt eller bakåt??

• Svar på tråden Tranåsbor som gifter sig i pingst 2011??
  • Flotten

Då får du nog flytta studentfirandet i större delen av Sverige då det är ett vanligt datum att sluta skolan. Skall du verkligen gifta dig på fredagen?????
    Eller  tror du att studenterna firar hela helgen?
    Har själv en som "tar" studenten detta datum 2011 och var stör det bröllop som firas dagen efter? Förresten så har vi vetat om avslutningsdatumet sedan de slutade skolan sommaren 2009. Rätt tydlig information från skolan tycker jag.

• Bridetobe2011

För det första så är den 11/6 2011 en LÖRDAG....

Ta reda på datumen innan du säger nått!

Onödigt påhopp måste jag säga.

Sen är jag en släkting till den som tar studenten, vad jag vet så skickar de inte ut information till kusiner, mostrar, fastrar osv.....

• Bridetobe2011

Att tillägga så ringde jag "förresten" till kommunen och de sa att datumet sattes i december 2009...

• Jossebosse

Tar dom studenten på lördagen?
    Himla udda isf eftersom man aldrig går i skola på helgerna så varför ska man ha ha avslutningen då?
    Men att få kommunen att att flytta på studenten för att ni vill gifta er då kan ni nog glömma tyvärr. Tror inte att dom bryr sig om några få som vill ändra när det redan är spikat. Byråkrati in it´s prime...

• Bridetobe2011

Jag vet, men det skadar inte att fråga...

Det skulle vara ganska roligt om det gör det  ;) Jag pratade med en dam på kommunen och hon tyckte det var väldigt konstigt att de hade lagt avslutningen i pingst då det är mycket konfirmationer och så med... hon antog att de bara satt ett datum utan att kolla vad det är för helg.

Ja... det tar på en lördag för att alla ska kunna komma och ingen ska behöva ta ledigt. Något som de alltid gjort...

Svar på tråden Tranåsbor som gifter sig i pingst 2011??