• vi är tre

bjuda in till möhippa fast inte bröllopet??

min syster ska fixa möhippa för mig, men kan man bjuda in till möhippa fast de inte är bjudna på bröllopet??
    vi är några i min by som brukar träffas, men de är inte bjudna på bröllopet. hur skulle ni gjort??

• Svar på tråden bjuda in till möhippa fast inte bröllopet??
  • Aleta

Absolut, fast det är bara du som är bjuden, de andra är de som bjuder in så att säga. En traditionell möhippa ordnas av alla tillsammans.

• Nicossambo

När jag hade min möhippa så hade mina kompisar bjudit in kompiar till mig som inte var njudna på bröllpet.

• vi är tre

tack för svaren......jag ska bara ge några namna så hon har nått att börja med =)

• Maxiander

Det är inte bruden som bjuder in till möhippa utan hennes vänner, med tärnorna i fronten. Bruden brukar bli "bortrövad" och överraskad och inte vara med i planeringen själv. Jag skulle föredra om enbart de som jag och min blivande man bjudit till bröllopet blir bjudna på möhippan. Tror att det kan bli missfrstånd och så annars och själva grejen är väl att man ska fira med sina närmsta och så? undantag om man tex gifter sig utomlands med enbart familjen och sedan firar vännerna en hemma.

Förra året gifye sig en vän till mig och jag var en av fyra tärnor. Vi bjöd enbart de som hon bjudit till bröllopet, jag bad henne tidigt om gästlista med telefonnummer för att vara på den säkra sidan.

Personligen skulle jag inte vilja gå på och vara med och hålla någons möhippa som inte bjudit mig till bröllopet heller. Festa kan man göra när som, en möhippa är för mig kopplad till bröllopet.

www.maxiander.se/

• Liina86

Jag vill inte att några som inte är bjudna på bröllopet ska vara med och ordna min möhippa. Är de inte bjudna på bröllopet så känner jag inte att de är tillräckligt nära vänner att ha på en möhippa heller. Men vi ska ha ett ganska stort bröllop så det kanske är skillnad om man ska ha ett litet

• Superstarfia

Liina86 skrev 2010-05-18 19:46:41 följande:
    Jag vill inte att några som inte är bjudna på bröllopet ska vara med och ordna min möhippa. Är de inte bjudna på bröllopet så känner jag inte att de är tillräckligt nära vänner att ha på en möhippa heller. Men vi ska ha ett ganska stort bröllop så det kanske är skillnad om man ska ha ett litet

Fast vissa kanske måste välja bort vänner pga kostnaden blir för hög annars, jag har enbart bjudit mina 3 närmsta vänner, men på möhippan hoppas jag och tror att fler av mina vänner är med.. annars skulle jag bli ledsen..

Så att man inte bjudit dem på bröllopet betyder inte alltid att man inte känner dem nog bra...

• MrsRobinson

Min syster bor en bit bort så hennes vänner där hon bor fixade möhippa och ingen av dem var bjudna på bröllopet.
    Men så var bara närmaste familjen bjudena på bröllopet.

• Liina86

Superstarfia skrev 2010-05-18 19:49:51 följande:
      Fast vissa kanske måste välja bort vänner pga kostnaden blir för hög annars, jag har enbart bjudit mina 3 närmsta vänner, men på möhippan hoppas jag och tror att fler av mina vänner är med.. annars skulle jag bli ledsen..Så att man inte bjudit dem på bröllopet betyder inte alltid att man inte känner dem nog bra...

Det var det jag menade med att det nog kan vara annorlunda om man har ett mindre bröllop

• Superstarfia

Liina86 skrev 2010-05-18 21:34:37 följande:
      Det var det jag menade med att det nog kan vara annorlunda om man har ett mindre bröllop

jag anser inte att vi har ett mindre bröllop, 45-50 personer. dock har jag så stor släkt att vänner blir lidande...

Svar på tråden bjuda in till möhippa fast inte bröllopet??