Inlägg från: Nettis82 |Visa alla inlägg
  • Nettis82

Ni som köpt alkohol i Tyskland... vad kostade det ungefär?

Hej, ja det låter mkt!

Jag har kollat på en tysk hemsida (kommer inte ihåg namnet nu) och använt de priserna när jag gjort mina uträkningar.

I min uträkning ingår brudskål, förrättsvin, vin till varmrätt, efterrättsvin samt avec till kaffet. Sedan handlar vi öl, vin och cider till baren.

Vi kommer att bli ca 80 personer och då kommer all alkohol gå loss på 7000 ca.

Hoppas det hjälper lite

• Nettis82

KatjaB - hur många gäster ska ni ha och är mängen ni inhandlat även för en eventuell bar? Vi kommer bli ca 80 personer och du har med exakt de grejer vi hade tänkt, minus spriten då. Rosé hade jag inte tänkt på men det är ju väldigt gott så det måste jag ha!

Vi har gjort beräkningar på vilka mängder som går åt till maten, lite enklare att styra också eftersom vi har serveringspersonal. Däremot till baren är det svårare...

Vilka sorter har ni tänkt att ha/inhandlat vad gäller vin? jag själv ska inte med till Tyskland utan det är min blivande och min svärfar som åker så jag måste nog ge dom en lapp med vilka viner som vi ska ha till maten. Dom är inga vinkännare direkt. Som förrätt ska vi ha ngt skageninspirerat, till varmrätt lax och till efterrätt limepanacotta. Det blir rakt över vita viner så har ni bra tips på bra såna så tas det tacksamt emot!

Svar på tråden Ni som köpt alkohol i Tyskland... vad kostade det ungefär?