Inlägg från: icimici |Visa alla inlägg
  • icimici

50-talstråden - den nya!

Jag undrar vart man kan köpa inbjudningskort i 50tals stil? typ prickigt och svart vita färger?

• icimici
    annaochmias skrev 2010-05-27 13:05:20 följande:
    icimici: Vet inte... men du vill inte göra dem själv då? Bara att köpa papper och annat i en scrapbookingwebshop och pyssla. Kolla vad jag hittade när jag surfade runt lite; snackbricka i form av LP-skiva! www.kalaspinglan.se/sv/article/733/snacksbric...  
    vi har tänkt göra såna snacks skålar själv utav lp skivor, tänte kolla in loppis och second hand :)
  • icimici
    KatjaB skrev 2010-05-29 23:44:23 följande:
      hur får du till kanten?
    kanten på skålen? de finns om du söker på google hur man gör, finns "recept" på hur man går till väga
  • icimici
    Cltsp skrev 2010-05-30 18:29:23 följande:
    Vi hade svart och vit prickigt papper till våra inbjudningskort. Jag kan ta reda på vad det heter om du vill.
    ååh de skulle ju vara jätte snällt av dig :)
  • icimici
    KatjaB skrev 2010-05-30 22:35:49 följande:
      åh tack så mycket, det här måste vi ju bara ha Simon började dirtekt rota i lp-samlingen efter nåt som vi inte lyssnar på eller "måste" ha kvar
    var så lite :) lite kul med eget pyssel oxå, tycker dom blir snyggare med olika former oxå ;)
  • icimici
    Cltsp skrev 2010-05-30 20:21:01 följande:
    Pappret heter Sublime och är av märket Kaisercraft. (det är limegrönt med svarta prickar på ena sidan och svart med vita prickar på andra). Jag har köpt papprena i en scrapbooking affär men de går säkert att beställa på nätet också.
    tack så super mycket, ska genast börja leta :)
  • icimici
    Cltsp skrev 2010-05-30 20:21:01 följande:
    Pappret heter Sublime och är av märket Kaisercraft. (det är limegrönt med svarta prickar på ena sidan och svart med vita prickar på andra). Jag har köpt papprena i en scrapbooking affär men de går säkert att beställa på nätet också.
    jag hittar pappret på nätet men ingenstans där man kan beställa de ifrån :P
  • icimici
    Cltsp skrev 2010-06-01 22:17:59 följande:
    Jag ska se om jag hittar det på nätet någonstans. Vet du om det finns någon scrappingbutik där du bor? Om man vet vad man ska ha för papper brukar de kunna ta hem efter beställning.   Vi hade också vykort som gästbok, jättekul att läsa efteråt. Bild finns i galleriet.
    jag bor ju i sthlm området så någon sådan butik borde väll finnas?
  • icimici

jag har lite frågar till er som kör på 50-tals temat :)

Ska ni gifta er i kyrkan? vart ska ni ha festen? vad tänker ni bjuda på för mat?

Vi ska inte gifta oss i kyrkan, ville de från början, jag vill de lite fortfarande :P de har alltid vart min dröm sen jag va liten flicka :) hehe. vi vet inte vart vi ska ha festen, de skulle va coolt att ha ett ställe som har lite "dinner-look" om ni förstår. typ grease. servera hamburgare och milkshakes, öl och jukebox :P vart kan man hitta nån sån lokal? de kan man väll bara drömma om här i sverige? :)

Hur ska ni göra? har idétorka nu känner jag..

• icimici
    Junebug skrev 2010-06-08 17:53:21 följande:
    Här var dinern! www.marionsgastro.se/
    ååh vad fint där skulle jag vilja hyra absolut så kan man bowla lite oxå ;)
  • icimici

Junebug skrev 2010-06-08 17:53:21 följande:
    Här var dinern! www.marionsgastro.se/

tror du man kan hyra hela den lokalen när de är bröllop eller kommer det vara fler gäster? hmm hur blir det tro :/

• icimici
    Junebug skrev 2010-06-08 17:51:51 följande:
      Vi har inget temabröllop direkt, men allt andas 40-50 tal eftersom vi båda gillar den perioden musik- och klädmässigt.Vi gifter oss i en liten träkyrka och har middag & fest på en old school dansbana. Det blir skärgårdsbuffé och gräddtårta. Hade bokat ett swingband som backade ur i sista stund.. om någon har ett tips på glada amatörer, eller billigt swingband i Stockholm/norrtäljetrakten vore jag oändligt glad för det...Det öppnar visst en diner på Kungsgatan i Sthlm nu snart, de annonserar med 50talsafficscher där det står "Stockholms första diner" eller nåt sånt. Men Kungsgatan kanske inte känns jätteksoj för bröllopsfest.. fast smaken är förstås som baken! :)
    vart ligger eran ols shool dansbana då? :P
Svar på tråden 50-talstråden - den nya!