Inlägg från: Junebug |Visa alla inlägg
  • Junebug

50-talstråden - den nya!

Grattis grattis ActDon'tTalk, snygga bilder!!

Hur går det för alla andra som brukade hänga i den här tråden tro, är alla ute och gifter sig nu? Själv har jag nästan 3 månader kvar, 21 augusti smäller det.. får min klänning från Honeypie Boutique nästa vecka, ska bli riktigt roligt att se den!!

• Junebug

Hejhej!

Idag kom min klänning från Honeypie och jag är helt överlycklig. Love at first sight. Sitter som en smäck och är fluffigare och vackrare än jag hade vågat föreställa mig! Bild kommer så småningom.. Hoppas planeringen går bra för er andra!

• Junebug
    KatjaB skrev 2010-05-30 09:39:38 följande:
      härligt antar att den var bättre än traderaklänningen du funderade på ett tag?
    Tusen gånger bättre ;)
  • Junebug

Pinova skrev 2010-06-07 15:46:20 följande:
    Är det någon av er 50-talsbrudar som tänkt gifta er i en "äkta" vintageklänning?Jag funderar på att försöka hitta en i min storlek (varför var alla så små på den tiden??), kanske t.o.m i en annan färg än vit.Gör jag inte det finns det ju både Honeypies och Dollys klänningar att drömma om, men det vore extra roligt att hitta en äkta 50-talsklänning att använda. Har ni några tips!? Affärer i Sthlmsområdet som har vintagebrudklänningar eller liknande? 

Det var min plan från början, jag kollade runt som en galning i Stockholm under ett års tid! Det finns en del i 38/40 också, jag hittade aldrig nån för mig men du kan ju ha bättre tur. De bästa affärerna enligt mig:
    - Old Touch på Upplandsgatan. Ljuvlig affär om du inte varit där!
    - Epok gammalt och nytt på Odengatan. En speciell dam som har en jättegarderob med bröllopsklänningar i 50talsstil, hittade ett par i spets i min storlek (ca 38). Hon säljer inte gärna men hyr desto gärnare ut dem för en rejäl slant. Finns många fina så värt att kolla
    - Judith Second Hand vid Zinkensdamm. Har inte många men får in nåt fynd då och då.

Sen kan det vara värt att kolla Myrorna och Beyond Retro emellanåt, de har ganska många!
    Jag kollade också mycket på ebay, sök 50s wedding dress. Alla är ju förbaskat små där men det dyker upp nån pärla då och då... lycka till!

-

• Junebug

icimici skrev 2010-06-07 10:22:15 följande:
    jag har lite frågar till er som kör på 50-tals temat :) Ska ni gifta er i kyrkan? vart ska ni ha festen? vad tänker ni bjuda på för mat? Vi ska inte gifta oss i kyrkan, ville de från början, jag vill de lite fortfarande :P de har alltid vart min dröm sen jag va liten flicka :) hehe. vi vet inte vart vi ska ha festen, de skulle va coolt att ha ett ställe som har lite "dinner-look" om ni förstår. typ grease. servera hamburgare och milkshakes, öl och jukebox :P vart kan man hitta nån sån lokal? de kan man väll bara drömma om här i sverige? :) Hur ska ni göra? har idétorka nu känner jag..

Vi har inget temabröllop direkt, men allt andas 40-50 tal eftersom vi båda gillar den perioden musik- och klädmässigt.

Vi gifter oss i en liten träkyrka och har middag & fest på en old school dansbana. Det blir skärgårdsbuffé och gräddtårta. Hade bokat ett swingband som backade ur i sista stund.. om någon har ett tips på glada amatörer, eller billigt swingband i Stockholm/norrtäljetrakten vore jag oändligt glad för det...

Det öppnar visst en diner på Kungsgatan i Sthlm nu snart, de annonserar med 50talsafficscher där det står "Stockholms första diner" eller nåt sånt. Men Kungsgatan kanske inte känns jätteksoj för bröllopsfest.. fast smaken är förstås som baken! :)

• Junebug
    icimici skrev 2010-06-09 20:17:46 följande:
      tror du man kan hyra hela den lokalen när de är bröllop eller kommer det vara fler gäster? hmm hur blir det tro :/
    Man kan säkert hyra hela lokalen, om man betalar i form av minimiomsättning eller lokalhyra.

Vår dansbana ligger på en skärgårdsö som heter Arholma! ska dit och reka på lördag.. får hoppas det blir bra. 

• Junebug

Hej brudar, 

Hur går det för er? Erese - en vecka kvar, va spännande!! 

För oss har det varit mycket vigselceremoni-planering på sistonde, vi har träffat prästen och bestämt solosång och psalmer. Kvar är nu in- och utgångslåtarna. 

Vill definitivt ha all you need is love med Beatles på piano, antingen in eller ut. Men kommer verkligen inte på någon mer!! Så nu lutar det åt att vi kör samma låt in och ut, kan man göra så tycker ni?

Vet att vi pratat om det förut, men vad har ni för "in och ut" låtar till ceremonin, ni som har det?

• Junebug

Sthlm2010: GRATTIS!! Låter som att ni hade en härlig dag, lägg gärna upp bilder sen så vi får se hur tjusig du var i din klänning! Den låter ju jättefin. 

• Junebug
    sthlm2010 skrev 2010-06-21 23:25:15 följande:
    Nu har jag lagt upp några bilder på klänningen. Har inga bättre bilder än men jag lägger upp fler sen!
    Du måste aktivera bildgalleriet för att vi ska kunna se :)
  • Junebug
    Erese skrev 2010-07-06 11:32:06 följande:
    Hej!Nu har även vi blivit Herr och Fru *** Jag har laggt upp en bild hittils i galleritet.
    Tjusigt! Grattis, hoppas ni hade en fantastisk dag!

Hur går det för er andra, nu börjar det väl närma sig för de flesta? Vet inte om jag är sist ut den 21a augusti. Det största stressmomentet nu är att försöka hitta ett band till festen, och att försöka få folk att OSA.

Tråkigt nog kom det färre än vi trodde.. vi räknade med 60 pers, men det landade på lite drygt 50 pers, varav ca 30 st är folk i vår ålder. Av min erfarenhet brukar festen bli roligare ju fler ("ungdomar") man är. Vad tror ni, kan man få igång en rolig fest på 25 pers?

• Junebug

Åhh får jag passa på att be om lite sko-råd också! 

Jag köpte för ett tag sen ett par champagne-färgade skor, för jag älskade modellen så och de fanns inte i vitt. Men jag lämnade tillbaka dem eftersom jag blev tveksam till färgen. Nu har jag lite svårt att hitta ett par vita.

Kan inte ni kika i mitt galleri och ge era ärliga åsikter? 

• Junebug
    KatjaB skrev 2010-07-12 17:24:20 följande:
    nu är vi gifta Vill ni se bilder på vårt bröllop med 30-40-tals tema kan ni kika på lite bilder i gästboken.. mer kommer successivt på bloggen. giftassugen.blogg.se

Otroligt vackert brudpar!! Låter som ni hade en kanondag, GRATTIS!!! :)

• Junebug
    Solkurva skrev 2010-07-12 15:40:57 följande:
    Jag tipsar än en gång om min favoritbutik Pom Pom Parlour i varuhuset PUB i Stockholm. De har nytillverkade retrounderkläder från några av världens bästa märken, både syndigt vackra och rejäla saker som håller in och lyfter upp... De har också vackra hattar och hårsmyckenför alla smaker, och fantastiskt personal. De samarbetar med Dita von Teese och säljer också hennes egen klädkollektion.
    Tack för tipset, ska absolut kolla in den affären! Hur är prisnivån ungefär? 

Och tack för skorådet.. får nog bli dom trots allt. 

• Junebug
    Solkurva skrev 2010-07-12 15:40:57 följande:
    Jag tipsar än en gång om min favoritbutik Pom Pom Parlour i varuhuset PUB i Stockholm. De har nytillverkade retrounderkläder från några av världens bästa märken, både syndigt vackra och rejäla saker som håller in och lyfter upp... De har också vackra hattar och hårsmyckenför alla smaker, och fantastiskt personal. De samarbetar med Dita von Teese och säljer också hennes egen klädkollektion.
    Nu har jag besökt Pom Pom Parlour, tack för superbra tips. Hittade en fantastiskt tjusig behå med matchande trosor i offwhite, tyvärr hade de inte tillräckligt små för att passa mig och min lilla B-kupa.. Men kan varmt rekommendera affären till er som är lite mer bystiga! :)
  • Junebug
    Cltsp skrev 2010-07-13 09:59:41 följande:
    Kanonsnygga skor! Kör på dem, jag tycker inte att det ser dumt ut att de inte är samma färg som klänningen. Jag tycker det är snyggt när man bryter av lite med skorna.  Vad fin din klänning är förresten!
    Tack! Jag gör nog så faktiskt. 
  • Junebug

Hej!

Hur går det för er brudar? för oss är det fullt upp, en månad kvar! Vi har hittat ett band nu och bestämt att vi ska dansa "brudvals" till The way you look tonight m Frank Sinatra, gå in i kyrkan till Love me Tender/elvis och ut till All you need is love/Beatles.

Det rullar på helt enkelt!

Här är ett litet tips om det är någon som letar bolero/något att täcka axlarna med i kyrkan.. http://www.tradera.com/Vacker-bolero-perfekt-for-brollop-brudklanning-retro-auktion_1635_115815308

• Junebug

Hej på er, här planeras det för fullt inför bröllop, kul! Hojta till om ni behöver lite tips, jag har kollat runt efter 50-talsbröllopsinspiration i över ett år nu så nåt kanske man kan vara till hjälp med :)

Jag har två dagar kvar nu, på lördag smäller det! Nerverna är på helspänn men det mesta är nog fixat. Bilder kommer om några veckor när vi är tillbaks från honeymooon! :)

Svar på tråden 50-talstråden - den nya!