50-talstråden - den nya!
Hej! Första inlägget på bt trots att jag hängt här under hela våren.
Jag gifte mig igår i en brudklänning från 50-talet som jag köpt på Old Touch i Stockholm. Enligt hon som driver butiken så har den hängt i ett lager och är helt oanvänd (inte längre dock )
Jag kan lägga upp bilder när jag fått några. Tog inte ett enda foto själv under hela dagen...
Den är i storlek 38 men rätt smal i midjan så vi fick trolla lite genom att lägga ut den och sedan dölja sömmarna med ett sidenband i midjan och en spets vid dragkedjan i ryggen. Det blev hur bra som helst! Jag fick så många komplimanger för klänningen och jag kände mig skitsnygg. Klänningen har lång ärm, applikationer med rosor (vi spann vidare på klänningen och hade ros-tema på festen). Kjolen är som en vid kupa (förstår ni vad jag menar?) och slutar vid knäna.
Hur som helst så hade hon en hel del 50-talsklänningar i butiken. Många är väldigt små, men har man tur så hittar man en som passar. Min kostade bara 800 kr. De som jobbar i butiken är oerhört hjälpsamma med råd om hur man syr om för att få klänningen att passa.
Jag kan rekommendera att köra på vintage. Vilken känsla det var att bära den!