• knuttan84

Hjälp mig...får min m2b nån svensexa???

Hjälp mig vad ska jag göra!!

Jag har sagt från början att jag inte vill lägga mej i svensexan...men jag blev indragen i d hela ändå!!

Min m2b bestman har sköt d hela väldigt dåligt, först å främst så va han sen till att höra av sig till alla!!  
    Sen när han väl gjorde d så gav han väldigt difus information...så många kom till mig å frågade!
    Så nu när d bara är 3 v kvar så hoppar en efter en av så nu kan dom inte göra d han tänkt från början för dom blir för få! 
    Så nu är jag rädd för att allt kommer rinna ut i sanden....

Va ska jag göra, hur mkt ska jag lägga mig i!?!?

• Svar på tråden Hjälp mig...får min m2b nån svensexa???
  • Lina_K

Vet ej... samma händer för min make och jag blev till slut skitarg och ringde runt och skällde på folk och ifrågasatt vad de var för vänner och varför de överhuvudtaget ansåg sig förtjäna att gå på bröllopet.

Fick lite skräp tillbaka av en del men de drog ihop nånting till slut i alla fall. Maken var lite besviken för han märkte att det var hafsigt men jag ville inte säga att det var på håret ett det inte blev nåt.

Vad vill jag säga med det här?

Lägg dig i... lite grann... Du vill ju inte att blivande maken ska känna sig "oviktig".

• Bride in leather

Fick lite skräp tillbaka av en del men de drog ihop nånting till slut i alla fall. Maken var lite besviken för han märkte att det var hafsigt men jag ville inte säga att det var på håret ett det inte blev nåt.

What?Du menar inte att de skällde tillbaka?Snacka om dålig stil.

• Påfågeln

Lina_K skrev 2010-05-20 23:21:37 följande:
    "Vet ej... samma händer för min make och jag blev till slut skitarg och ringde runt och..."

Va gullig du är! Bra jobbat!

Nu kan man väl egentligen inte förvänta sig en svensexa/möhippa... men om de vill göra något så är det bara kul!

TS! Du borde se till att kontakta den som du vet är bäst på att organisera och känner din M2B bra. Låt denne få den större delen av ansvaret istället... under bordet så att säga så ska du se att det blir vändning på planeringen!

Lycka till!

• kullaberg

Lägg dig i! Det gjorde jag Jag har också fått lite skit från en av hans vänner som i övrigt betett sig riktigt illa, så det bryr jag mig inte så mycket om. Men om jag inte lagt mig i hade m2b antagligen inte fått någon svensexa alls. Nu är det två andra som drar i planeringen och jag behöver inte lägga mig i längre Och dessa två vänner är bara tacksam för att jag la mig i, för de visste inte hur läget var innan och de vill ju såklart också att min m2b ska få en svensexa. Så allt ser ut att lösa sig

• Påfågeln

kullaberg skrev 2010-05-21 08:27:31 följande:
    "...Och dessa två vänner är bara tacksam för att jag la mig i, för de visste inte hur läget var innan och de vill ju såklart också att min m2b ska få en svensexa..."

Där slår du verkligen huvudet på spiken! Ofta så vet folk inte hur läget ligger till, och ofta är det någon som styr upp det på ett bra sätt om man påpekar hur saker och ting ligger till...

• kullaberg
    Påfågeln skrev 2010-05-21 08:38:45 följande:
      Där slår du verkligen huvudet på spiken! Ofta så vet folk inte hur läget ligger till, och ofta är det någon som styr upp det på ett bra sätt om man påpekar hur saker och ting ligger till...
    Precis! Så jag är bara glad att jag gjorde vad jag gjorde. och det är min m2b också, för han vet en del om det, men det är en lång historia som jag inte ska ta här

Men mitt budskap är som sagt: Kommunikation!!

• knuttan84

hm...ok!! detta tåls att tänkas på!!
    Fasen vilken sits man sitter i......men nu verkar d som att han försöker dra ihop dom som kan så dom kan sitta å planera ihop, (på min bejäran) så jag hoppas att d blir av...för d e lite bråttom då d bara e 3 v kvar!!!......
    Man känner bara att man har nog att tänka på, lägga ner så mkt energi på detta känns så onödigt!!
    Men nått jag vet är att oavsett vad bestman hittar på om d så skulle bli bara dom två så har dom ALLTID sjukt kul ihop, så d e ju en lättnad iaf!! =)

jaja....jag håller alla tummar jag har på att d ska gå bra!!

Tack för alla svar!!..... Hopopas era m2b svensexor blev/blir lyckade!! =)

• Lina_K

Bride in leather skrev 2010-05-21 07:14:14 följande:
       What?Du menar inte att de skällde tillbaka?Snacka om dålig stil.

De tyckte att det var ngt de skulle fixa och att den blivande bruden inte skulle lägga sig i.

Men utan "lägga-näsan-i-blöt" från min sida hade det inte blivit ngt. Hur man än vänder sig så har man rumpan bak...

• Sebastiána

Det måste ju inte vara just marskalken som ordnar svensexan, det kan vilka vänner till brudgummen som helst.

• say yes

jag hade blivit SÅÅÅ ledsen om mina tärnor inte fixat ngt. Jag tycker att det handlar lite om att ge och ta, man bjuder in till en av de största dagarna i ens liv och har meckat med mat, fixat sig, fest och grejer (tex). Ger dem ett hedrande uppdrag för att man tycker offantligt mycket om dem. Fattar inte hur man kan med att gå på någons bröllop som tärna utan att ha fixat en möhippa. Att man inte anstränger sig för sin vän/syster/etc känns helt otroligt och själviskt. Det behöver inte vara jätte fancy men att de har ansträngt sig är väl ändå A och O för en fortsatt vänskapsrelation. 

• elinville

Jag frågade min blivande mans bestman rätt ut om han tänkte ordna någn svensexa för annars ber jag min bror. Nu blir det min bror som fixar, med hjälp av bestman. Hoppas det blir bra. Men jag har lite problem för jag har lovat att ge dem lista på de killar som skulle tänkas vilja vara med, men hur gör man med mina kompisars pojkvänner?? de umgås aldrig, men är ju liksom trevliga mot varandra om vi stöter ihop. Oftast umgås jag och mina barndomskompisar utan våra respektive. DET är skitsvårt tycker jag! Ska man lägga dom på listan så får de själva tacka nej isf eller??

• Sebastiána
    elinville skrev 2010-05-25 09:44:28 följande:
    Jag frågade min blivande mans bestman rätt ut om han tänkte ordna någn svensexa för annars ber jag min bror. Nu blir det min bror som fixar, med hjälp av bestman. Hoppas det blir bra. Men jag har lite problem för jag har lovat att ge dem lista på de killar som skulle tänkas vilja vara med, men hur gör man med mina kompisars pojkvänner?? de umgås aldrig, men är ju liksom trevliga mot varandra om vi stöter ihop. Oftast umgås jag och mina barndomskompisar utan våra respektive. DET är skitsvårt tycker jag! Ska man lägga dom på listan så får de själva tacka nej isf eller??
    Om dina kompisarns pojkvänner vill fira din BM med ensvensexa ska de väl få göra det?
  • Påfågeln

elinville skrev 2010-05-25 09:44:28 följande:
    "... Men jag har lite problem för jag har lovat att ge dem lista på de killar som skulle tänkas vilja vara med, men hur gör man med mina kompisars pojkvänner?? de umgås aldrig..."

Jag kan tänka mig att alla som är i rätt ålder blir bjudna, sen får de tacka ja eller nej. Möhippa och svensexa är också en chans för dem att lära känna varandra innan bröllopet... blir ändå roligare så!

Svar på tråden Hjälp mig...får min m2b nån svensexa???