• Lantlolla

Långt om Ex

Jag umgår med en av mina gamla pojkvänner. Vi umgås som par, jag och min man med honom och hans fru. Jag körde bröllopsbilen då de gifte sig. Vi umgås med en av hans ex också, även det på parbasis. Vi var en bra bit över 30 då vi träffades, vi hade levt i olika relationer och med dessa två ex har vänskap utvecklats. Jag älskar min gamla pojkvän, inte som partner eller med sexuell dragningskraft utan som en nära vän, en bror. Det berövar vare sig min man eller hans hustru på någonting, det är inte hotande på något sätt. Det finns en orsak till att han är mitt ex. Vi är de allra bästa vänner men inte mer.

Nu vet inte jag hur gammal du är men låt oss anta att du är i 25-årsåldern. Du ska gifta dig med en kvinna som du redan bor tillsammans med. Anta att ni kommer att hålla ihop tills dess ni blir gamla, 50-60 år kommer ert äktenskap/relationatt räcka. Under årens lopp kommer ni att utsättas för andra, känna nyfikenhet, kanske förälskelse och sexuell dragningskraft för andra. Att vara trygg i sin relation är viktigt, då klarar man ytte påverkan bättre. Att du nu sitter vaken och funderar öer en flera månader gammal samtalskontkt med ett av hennes ex är plågsamt för dig och kan i längden bli svårt för er båda. Jag rekomenderar en samtalskontakt för dig så att du får reda ut varför du känner dig hotad av något som uppenbarligen inte är viktigt för henne. Det skulle vara en god investering i er gemensamma framtid. Hon kan inte lösa ditt problem, det måste du göra själv. För problemet ligger hos dig. Att hindra henne från att prata med människor som fanns i hennes liv före dig är ingen lösning.

Lycka till!

Svar på tråden Långt om Ex