Långt om Ex
Jag tycker det snare är konstigt att INTE ha kontakt med sina ex. Jag menar att bara för att kärleken tar slut så behöver väl inte vänskapen göra det? I många fall har man delat många år tillsammans och att bryta detta band tvärt av ser jag som underligt.
Förstår självklart att den nye kan bli svartsjuk om man umgås med sitt ex men säger som tidigare talare, de är ett ex av en bra anledning.
Sen att man inte berättar att man pratat eller träffat dem beror nog ofta på att man är rädd för sin pojk/flickväns reaktion i alla fall om man tidigare fått en tråkig reaktion på att man har kontakt med sina ex. Man vill ju inte såra sin respektive samtidigt som jag skulle finna det kränkande om min nuvarande skulle beröva mig vänner bara för att de råkar vara ex.
Har som kanske märks varit på andra sidan av denna situationen, alltså umgåtts med mina ex fast min dåvarande pojkvän inte gillade detta och jag tyckte det var oerhört jobbigt att han ville att jag skulle bryta kontakten med människor jag såg som vänner. kände att jag inte kunde ge upp vännerna och samtidigt behålla min självrespekt, att låta honom kontrollera mig på det sättet var otänkbart.
Kan tillägga att jag verkligen inte hade några baktankar med att träffa mina ex, det fanns vänskap jag inte ville förlora men pojkvännens svartsjuka tärde på oss och satte mig i en jobbig situation. Att välja mellan vänner och pojkvän eller sett på annat sätt att välja mellan att göra min pojkvän nöjd och behålla min själrespekt.