Långt om Ex
Jag kan förstår dina tankar.
Jag har i de flesta fall blivit bra vänner med mina dåvarande killars ex. I de flesta fallen då killarna valt att ha kontakt med sitt ex så har anser jag de naturligt att även jag med skapar en bra kontakt med dem.
Jag hade till och med en killkompis som blev tillsammans med min dårvarande killes ex. Exet hade pratat skit mycket skit om mig och killkompisen till o med frågade min om lov att får träffa tjejen. han ville inte paja kompisgänget. Så självklart gav jag honom tillåtelse och de första jag gjorde när jag träffade henne var att gå och prata avskillt med henne och diskuterade igenom alla problem vi hade med varandra. Sen dess var de aldrig några problem, snarare tvärtom så stod hon alltid på min sida.
Själv har dem exen jag valt att ha som vänner runnit ut i sanden.
men även jaghaft haft problem med ex och de därför jag kan förstå dig. Men frågan är pratar hon bara med dem, typ säger hej om de skule stöta ihop, typ som man gör med en gammal klasskompis eller träffar hon exen själv, går och fikar osv? Fråga om du får följa med?
Vet de är lättare sagt än gjort, jag gjorde själv just de där och de gick inget vidare för EX:et vägrade ens hälsa på mig och iggnorerade allt jag sa. Gjorde allt för jag skulle känna mig utanför och tyvärr såg inte min kille de. Utan hon är så mot alla tjejer var förklaringen, vilket jag inte tyckte var okej.
Kan säga än idag har jag svårt för hans ex men hon är en del av hans liv och jag vet att hon kommer rinna ut i sanden, trotts hennes tappra försök att fånga hans uppmärksamhet på (som jag ser tydlig men inte han).
De enda valet man har när en sambo inte vill se sitvationen är att antingen leva med de eller bryta upp...