Inlägg från: prinsessanogrodan |Visa alla inlägg
  • prinsessanogrodan

Långt om Ex

Moirie skrev 2010-05-21 11:46:15 följande:
    För mig är det när man kan vara vän med sina ex som man är klara med varandra. "Vän" behöver inte betyda bästis men att komma dithän att man kan vara trevliga och avslappnade under en fika eller om man råkar på varandra utan att gammal bitterhet kommer upp. När personer säger att de klippt alla band till sina ex och dessutom verkar ha en massa negativa känslor, då blir jag orolig. När någon, trots att man gjort slut för ett tag sen, fortfarande har en sån makt över en... då skulle jag fundera på om det finns andra typer av känslor kvar också? (Finns förstås människor man inte ska ha kontakt med men jag tänker mig alla de ex som inte är psykopater). De gånger som någon varit otrogen mot mig så har det handlat om killar som haft den typen av knepiga inställning till sina ex och trots allt negativt de sagt om tjejerna ifråga ändå utan tvekat hoppat i säng med dem när tillfället kom. Nej, bekymra dig inte över en människa som hon tycker är så oviktig att den inte ens är värd att nämna. Vad de pratade om? Förmodligen i stil med "vad gör du nuförtiden, hur är det med gemensamme bekante Kalle, har din syster fått jobb än? osv". Knappast om den gamla goda tiden...
    Jag har ingen som helst kontakt med mina ex. Finns ingen anledning. Och jag har inga negativa känslor mot dom heller. Eftersom jag har gått vidare har jag ingen bitterhet men heller inga vänskapskänslor för dom. Bara för att jag inte har kontakt med dom behöver det inte betyda att man har negativa känslor för dom.Jag hoppas däremot att dom som jag en gång hade det bra med, att dom har det bra idag. Dom som gjort mig illa är jag likgiltig inför. Jag bryr mig helt enkelt inte.
Svar på tråden Långt om Ex