• Fröken Skruttis

En inbjudan till vigseln och en annan till festen?!

Hejsan!

Läste Linda Rosings blogg och där så står det att hon har skickat ut inbjudningar till själva vigseln och sen till festen. Alltså,skickar man 2 olika? Dom som bara ska till kyrkan ska dom också ha en inbjudan?! Fattar nada.

• Svar på tråden En inbjudan till vigseln och en annan till festen?!
  • Superstarfia

De gör man väl som man vill..

vi skickade inbjudan till kyrka och fest på samma till de som är bjudna till festen.. Till de som bor på orten men som vi inte har möjlighet att bjuda på festen har vi skickat en inbjudan till kyrkan (rör sig om 5 st)..

• Martinaa

Har jag aldrig hört talas om. Vi skickade ut inbjudan till vigsel och fest för de gäster vi ville ha med. Sen är det ju fritt fram för alla att komma till kyrkan och vigseln, men de får ingen speciell inbjudan till det. Vi kommer ha annons i tidningen två veckor innan, men det är främst för att skriva ut postgiroadress att skicka telegram till om man så önskar.

• BlackWIngedAngel
    Martinaa skrev 2010-05-21 14:51:00 följande:
    Har jag aldrig hört talas om. Vi skickade ut inbjudan till vigsel och fest för de gäster vi ville ha med. Sen är det ju fritt fram för alla att komma till kyrkan och vigseln, men de får ingen speciell inbjudan till det. Vi kommer ha annons i tidningen två veckor innan, men det är främst för att skriva ut postgiroadress att skicka telegram till om man så önskar.
    Till kungliga bröllop och liknande gör man så för att begränsa antalet, där det finns ett större allmänt intresse att delta. Men annars tror jag det är extremt ovanligt. 
  • flassan

Vi skickade ut inbjudningar till kyrka och fest på samma.
    Sen är det några som vi vet vill komma till kyrkan så jag skrev på Facebook häromveckan typ "kyrkan är alltid öppen för alla och ingen blir gladare än vi om det finns de som är intresserade av att komma på vår vigsel. Tyvärr kan man ju inte bjuda alla på festen men i kyrkan ska vi nog få plats..."

• JollyO

Vi har skickat/gett ut inbjudningar till vigseln där vi berättar att vi bjuder på tårta efteråt. Det har gått ut till bekanta och folk i kyrkan sådär. Både jag och sambon har stora kontaktnät och tyckte att det var trevligt att även bekanta skulle känna sig lite uppmärksammande. Sedan är det kanske lite tråkigt att få en "b-inbjudan" men då har vi ju iallafall visat lite att vi tycker om dem.

Min vän är min och jag är hans
  • Heloise

Det är nog vanligare med separata inbjudningar till vigsel och fest utomlands. Jag har fått sådana inbjudningar ifrån både USA och Frankrike bla.

Jag skall på ett internationellt ( är den bästa beksrivningen jag kommer på) bröllop i sommar här i Sverige och där är själva inbjudan till vigseln, sedan sitter det separata inbjudningskort i en ficka till middagen och bbq dagen innan.

På svarskortet anger man vilka "inbjudningar" man tackar ja till, vigsel, middag och fredagens bbq.

Svar på tråden En inbjudan till vigseln och en annan till festen?!