Inlägg från: Sanna2010 |Visa alla inlägg
  • Sanna2010

New York City

Skor- gå till Time Square, DSW heter det, där finns bra utbud på skor! De är inte rörigt utan lätt att hitta de man letar efter! Jag är inte så bra på att köpa skor, å för första gången i mitt liv köpte jag 3 par på samma dag å i samma butik! 2par sneekers och ett par ballerina skor! Dit måste ni!

Kläder- Macys köpcenter, typ som Åhlens fast MYCKET större! Där finns allt, ha gott om tid när ni går dit!

Victoria secret- MÅSTE besökas!!!! Finns en stor butik på broadway, fantastiska underkläder samt bodylotions, handkrämer, smink m.m

Magnolia bakery- (sex and the city) Godaste cheesecake jag ätit!!!!!! Fantastiskt goda bakelser och inte överdrivet dyrt! Vi handlade där, å satte oss utanför Rockerfeller center och åt i vårsolen! Underbart

Ha en underbar resa!

• Sanna2010

Jo, skrev fel! DSW låg vid Union Square!!!!

Om ni vill ta en drink till grym utsikt ska ni till Time Square och ett hotell som ligger där och högst upp har de bar och restaurang. Baren "snurrar" så man får se NY från alla sidor! Dock väldigt dyrt, så ta enbart drink, ät inte.....

• Sanna2010

Haha! Ska fundera lite till... Vi var där i april iår å de här va de första sakerna jag kom på...

Jo, om ni ska upp i nån skyskrapa för att se utsikten är det bättre att åka upp i Rockerfeller Center än Empire State building, för Empire är det ofta väldigt långa köer till, men de är de inte på rockefeller... På Rockefeller kommer du upp ca 10 våningar lägre, men de är ingen skillnad! Vi valde Rockefeller center å de va grymt!

Om ni åker upp där är hissarna upp coola, då kan de va kul att filma med mobilen... Du fattar när du är där

Även Central park är fint för en fika i gräset å bara strosa runt. De är en väldig kontrast mot Broadway.

Vi var även på bio där! De va kul! Mycket skönare stolar än hemma och kul att kanske se en film som inte kommit till Sverige än Ungefär samma pris som hemma.

Manhattan ser väldigt olika ut på olika delar, så passa på att gå mycket!

Trevlig resa!

• Sanna2010

Jag skulle inte rekomendera century21. Vi tyckte båda att de va väldigt rörigt, svårt att hitta de man letade efter och väldigt mycket folk!

Jo, om ni ska shoppa på Macys- Sök upp informationsdisken på plan 2 eller 3(tror jag) Där säger du att du är turist (måste visa leg/körkort) Sen får du ett kort som ger dig 10% på allt i hela varuhuset!!!!! De gäller hur många gånger som helst, å de e ju inte fel

• Sanna2010

som sagt, skriver det igen om Macys. 10% PÅ ALLT DU HANDLAR!!!!!! Vi gick runt där en hel dag!

• Sanna2010

Superstarfia skrev 2010-05-23 11:09:04 följande:
      ja, fast du får inte 10% på allt.. Vi fick höra att nej, den där är redan så billig så den får man ingen rabatt på, eller den där på rean så den får du inte heller rabatt på..

Va? De fick vi! Jag handlade allt från underkläder till barnkläder (på rea) och min sambo handlade jenas, t-shirts, träningskläder osv
    Vi fick rabatt på allt?!

Svar på tråden New York City