• MsRW

New York City

Va i NY för 3 veckor sen och jag säger bara - njut av staden som den är! Allt för mycket planer behövs inte, staden är en upplevelse som den är! Jag skulle dock absolut rekomendera Century 21. Bara man undviker eftermiddagar och helger! De öppnar redan 7.45 så är man där strax efter är det inga problem. Håller även med att Top of the Rock är bättre än Empire - man slipper svindel! Men det viktigaste! Gå på musikal!!! Vi såg 3 stycken nu när vi var där och det är värt varje krona! Framför allt Wicked och The Addams Family bara måååste ni se!

• MsRW

Oj, då! Såg nu att ni redan åkt! Hehe! Så går det när man blir för ivrig!

• MsRW

Vilken tur då! Ja, vad kan man mer hitta på? Baseball på Yankee Stadium om du gillar sånt. Vill du äta världens godaste hamburgare, gå till J.G Melon på 3rd Ave och 78th Street. Det går inte att boka bord så det kan vara kö ibland - men det är det värt! 

Melondoft -New York är som vackrast på vintern! Och det finns otroligt mycket att göra! Och Phantom är fantastisk!!! Såg den för 7 år sen och fortfarande rysningar när jag tänker på den! Det är säsong för både NBA och NHL på vintern. NYs hemmalag spelar både basket och hockey i Madison Square Garden, det är ganska häftigt att gå på. Man kan även åka skridskor lite varstans i staden. Den mest kända platsen är dock dammen i Central Park vid 5th Ave och 63(?) street. Granen vid Rockefeller Center är fin att se på, men det brukar vara packat med folk. Gillar du balett brukar New York Ballet company dansa på Lincoln Center hela vintern, "Nötknäpparen" är otroligt vacker.

Ska fundera lite till och se om jag kommer på något mer...

Svar på tråden New York City