Försäkring och andra kostnader
Vi funderar på att gifta oss nu efter 9 år som förlovade. Ja han har inte friat ännu så det lär jag få göra om det ska bli gjort.
Men för att han ska inse att det inte blir så jättedyrt så tänkte jag göra en budget innan för att visa att det inte behöver bli så dyrt.
Har spanat runt lite här men vill ändå fråga lite.
Först och främst vad är detta med bröllopsförsäkring? Något man måste ha? Vi ska gifta oss hemma i trädgården. Vi vill ha ett litet och lättsamt bröllop. Tänkte bjuda på buffé och dricka givetvis.
Hur mycket ska man räkna matkostnad för 30 personer där åtminstone 1/3 är barn? Tror egentligen det är fler barn men ändå. Gör allt själv så maten ska ju behöva förberedas och sedan bara ställas fram.
Hur mcyket ska man räkna alkoholkostnad? Ca 15 är ganska duktiga på att dricka kan jag säga men jag vill verkligen inte ha något fylleslag eftersom det kommer vara barn i varierande åldrar med.
Tror ni släkten tar illa upp över ett enkelt bröllop? Jag och min sambo misstänker nämligen att de kommer tycak det är lite underligt eftersom två av sambons syskon gift sig med dunder och brak. Det är nog detta som stoppar sambon att ta sista steget.
Så vad tror ni om mat osv?