Inlägg från: Albertina83 |Visa alla inlägg
  • Albertina83

Vad valde ni för plats för förlovning?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Vi bestämde oss för en månad sen för att förlova oss i sommar. Vi vill vänta tills min pojkväns semester. Vi var tillsammans och valde ut ringar, vi valde guldringar med lite mönster.I dom står det våra namn och vi valde att skriva sommaren 2010 i dom, för förlovningsdatum är ej betämt. Sen valde vi att även ha graverat två hjärtan i ringarna. Min pojkvän hämtade ringarna en vecka efter beställningen. Jag ska inte se dom färdiga ringarna för än han fria. Jag vet inte om han kommer gå ner på knä och fria, det blir en överaskning. Jag ska välja ut en plats där vi ska förlova oss. Men har lite svårt att välja en passande plats. Det ska vara en avskild, romantisk plats. Har ett alternativ som kanske skulle passa. Det är i skogen vid en sjö. Där tror jag att vi kommer få vara för oss själva. Vad har ni valt för plats för förlovning?

• Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?
  • Albertina83

Jag är så otålig, längtar så mycket till förlovningdagen. Blir ännu mer otålig när min älskling säger att ringarna är jättefina och att han längtar. Jag hade inte tänkt berätta för nån men jag kunde inte hålla mig. Så min syster vet men hon har lovat att inte berätta för övriga släkten. Det är bara några veckor kvar tills min älsklings semester och då hoppas vi att det blir fint väder, vi vill ha solsken på vår förlovningsdag.

• Albertina83

Vi är fästmö och fästman nu. Vi förlovade oss vid midsommar, i skogen vid sjön som jag tänkt. Det var lite mulet men solen kom fram när vi kom fram till sjön. Vi satte oss på en filt och lyssnade på takidas låt curly sue. Den låten är en bra beskrivning av vårt förhållande, den ska spelas på vårt bröllop. Sen tog min älskling fram asken med ringarna i och för första gången fick jag se dom färdiga ringarna. Vi är jättenöjda med ringarna, dom är så himla fina. Vi trädde på varandra ringarna, sen satt vi där vid sjön och håll om varandra. Det var så romantiskt och mysigt och som tur var fick vi vara helt för oss själva. Det känns för bra för att vara sant. Jag har under många år varit riktigt olycklig, var nära att säga adjö till livet. Men sen träffade jag min älskling och helt plötsligt vände det, jag började känna lycka och livsglädje. Jag är så himla lycklig och ser fram emot att dela resten av livet med min fästman.

• Albertina83

Ja, det känns gött. Trodde alldrig jag skulle förlova mig. Men sen träffade jag min själsfrände och helt plötsligt började jag längta efter förlovning och äktenskap.

Svar på tråden Vad valde ni för plats för förlovning?