090208 skrev 2010-06-14 21:49:34 följande:
Grejen ar den att min man inte ar sa noga. Han stryker garna sina egna skjortor och gnaller inte om jag gor det for honom nan gang- att det inte ar perfekt menar jag. Han har inte koll pa damm och sana grejer, men han ar mest pa mig om dammsugningen. Som jag hatar!!! Kan ju tillagga att vi bor i kollektiv och har 1 enda litet rum att dammsuga. Men fan, jag pallar inte. Och eftersom vi ar 2 pa ett litet rum sa blir det mycket prylar. Smink och harprylar som skulle varit i badrummet far vi ju trycka in har, plus skor och ytterklader. Och han pallar inte att jag slanger av mig jacka, sjal och vaska i sangen med en gang nar jag kommer hem... Javla gnat! Men ibland kanner jag -fy vad hemskt att leva med nan som jag.
Shit vad jag känner igen mig! Jag har dock blivit mycket bättre på att hålla ordning sedan vi flyttade ihop eftersom jag inser hur drygt det är när man inte hittar sina grejer och det blir svårt att hålla hygienen på en acceptabel nivå när det ligger prylar överallt. En sak när man bara har sin egen skit att hålla koll på, men två personer +husdjur genererar en hel del skräp och då funkar det inte att vara så lat som jag... Helt otroligt att dom står ut med mig egentligen.