Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Hmmm... vilken tårta blir godast?

En tårta med chokladmousse och hallonmousse eller en tårta med bara hallonmousse - dekorerade med färska hallon? Båda har chokladbrownibotten.

Tårtan med både hallon och choklad kostar 30:-/bit. Den med bara hallonmousse kostar 26:-/bit. Det är två olika konditorier som gör dem. De som gör den med bara hallonmousse är kända för sina goda tårtor. Det är en av deras standardtårtor. Den andra blir specialgjord.

Jag har i flera år tänkt att den där hallontårtan skulle jag bjuda på på ett kommande bröllop, men nu börjar jag tveka. Det blir kanske tråkigt med bara hallon? Dessutom har jag ätit den ofta så den är inte så speciell för mig. För alla andra blir den det däremot.

• Svar på tråden Hmmm... vilken tårta blir godast?
  • Sebastiána
    Snufflan skrev 2010-05-24 17:19:15 följande:
    Skulle nog bytt hallonen mot nått annan, typ blåbär, körsbär, jordgubbar, smultron. Hallon är så tråkigt o äkligt.
    Smultron låter gott! Hallon är väldigt friskt, men risken är kanske att det blir för syrligt?
  • Sebastiána

Alltså jag är VÄLDIGT förtjust i choklad och om jag skulle köpa en tårta till mig själv skulle det bli en chokladmoussetårta dekorerad med hallon. Men vad passar bäst till gästerna? Kanske blir en chokladtårta för mäktigt efter buffén?

Svar på tråden Hmmm... vilken tårta blir godast?