• minipunsch

Syskonbarn på bröllopet?!

Jag skulle verkligen behöva få lite input från er som är här på bröllopstorget. Vi har skrivit att det är barnfritt på vårt bröllop (barn som ammar får dock komma). Min bror ha två barn, en flicka på 7 år och en pojk på 5 år, de hade råkat säga att det blir bröllop och ungarna hade blivit så glada. Jag vill verkligen tillgodose alla och nu är det så mycket olika åsikter om dessa barn skall få komma eller ej. Min M2B vill inte, de kan få komma på vigseln enligt honom, det vill inte min brors fru för då blir de så jobbiga när de skall därifrån och tjejen på 7 år är putt/ledsen för att hon inte får komma. Och min mamma tycker att det skall få komma och drog upp detta nu igen (de sponsrar dessutom och som vanligt lyssnar jag på mina föräldrar...). Vad skall jag göra?! För mig spelar det inte så stor roll men jag vill ju inte att de skall störa under middagen och jag vill att min bror och hans fru skall kunna sitta ned och delta..... Samtidigt känns det trist att behöva neka mina kära brorsbarn detta tillfälle...!

Tacksam för er input! 

• Svar på tråden Syskonbarn på bröllopet?!
  • Superstarfia

Oj, svår fråga..

vi har sagt barnfritt.. sen kom min bror å sa att han och hans fru inte skulle komma om inte deras barn 12 och 14 år får komma.. så dem är bjudna men inte mina andra syskonbarn...

• Sebastiána

Det är nog själva kyrkdelen barnen tycker är roligast - när det ser dig  och din blivande skrida in . Om jag var er skulle jag låtit dem vara med i kyrkan, som ju är öppen för alla, men inte på festen.

Jag har också syskonbarn och han är inte bjuden - helt OK för min syster som tycker att det är viktigt att kunna vara vuxen ibland.

• Anniz84

På vårt bröllop är alla barn välkomna. Tror att det kommer bli lite mer lättsamt så. Men det är så vi vill ha våran fest. Många av våra vänner har barn som är 0-1,5år. Vi har en dotter själva som är 9 månader då vi gifter oss. För oss känns det självklart att de ska vara med. Men förstår att man väljer att ha fest utan barn, det blir ju annat upplägg. Ingen som stör.

När man skrivit i inbjudan att det är barnfritt så betyder det ju inga barn. Spelar ingen roll hur nära relation man har till dessa barn. Föräldrarna får väl förklara att det är en vuxen fest och att det inte kommer vara några andra barn där. Att man sitter ner och äter hela kvällen.. = )

Lycka till!

• CeKe

Åhhhh vad jag känner igen det där! Vi ville också ha barnfritt... men efter mycket om och men la vi ner oss och har sagt ok till just min sambos syskonbarn. Utifrån att systern eller sambons pappa annars inte skulle komma. Så, de fick tillslut sin vilja igenom.

Jag fattar inte vad barnen har på den långa vuxenmiddagen att göra, men nu är det så och jag hoppas innerligt att deras föräldrar ser till att de är någotsånär lugna då alla andra ser fram emot en vuxenfest och har lämnat bort sina telingar för kvällen...

Känner med dig/er och känner även igen det där med att vilja göra alla till lags. För min del handlade det mest om att det skulle bli så bra som möjligt för Kece då det betyder mycket för honom om syster och pappa är med.. även om han inte vill erkänna det!

Styrkekramar hur ni än beslutar er för att göra!

• minipunsch

Tack så mycket för era svar!

Skönt att få lite medförståelse :) Framförallt att du också råkat ut för det CeKe. När gifter ni er?

Kramar till er alla!

• minipunsch

Nu såg jag att ni gifter er en vecka innan oss! Lycka till!!!! 

• ProjectX

Jag känner mig lättad att jag inte har några "barn-problem". Än...

Jag har två systerdöttrar som kommer att vara 9 och 5 år gamla när vi gifter oss, men jag sa redan från början att jag ville ha barnfritt, och det tyckte min syrra var jättebra. Hon hade själv många barn på sitt bröllop, men det var dels för att de hade egna barn och dels för att nästan alla våra kusiner har barn.

Eftersom vi inte kommer att bjuda kusinerna (vill ha ett mindre bröllop och bjuder hellre vänner som vi faktiskt umgås med än kusiner vi ser vartannat år eller så) så är det bara hennes barn som är "problemet" om man får säga så...

Äldsta flickan kommer kanske att vara näbb, men då får hon helt enkelt åka hem innan festen och så är det inte mer med det. Går det inte så har jag ingen näbb helt enkelt, och nej det är inte för att vara självisk utan för att det helt enkelt skulle vara smidigare både för mig och min syrra.

Så jag tycker att vi har det jättebra, men inbjudningarna skickas ju inte ut förräns i början på nästa år, så då får vi se om det blir några sura miner från de lite avlägsnare släktingarna...

• Martinaa

Vi har barnfritt med undantag för syskonbarn. Självklart vill jag ha hela min familj med på bröllopet så mina kära syskonbarn skulle jag inte vilja stänga ute från vår fest. Däremot valde vi att inte bjuda in "andras ungar" då det hade blivit uppemot 20 barn om alla kom. Det har inte varit några sura miner eller sånt alls. Jag tycker det är helt acceptabelt att välja barnfritt, med undantag för närmaste familjen!

Svar på tråden Syskonbarn på bröllopet?!