• Skuggan

Klädkod?

Vi har ett väldigt informellt bröllop och kände att det nästan var overkill att ens skriva en klädkod, ja nsätan till och med lite överflödigt att skicka inbjudan *ler*.

Men, det känns ändå som att det är bäst för gästerna att ha ett hum om hur de andra kan komma klädda för att slippa känna sig över eller underklädd. Så vi skrev att "klädkoden kavaj kan vara en riktlinje men i grund och botten vill vi att ni kommer hela och rena".

• Skuggan

Sebastiána skrev 2010-05-26 10:49:21 följande:
    Jag har i och för sig svårt att fatta att man känner sig obekväm i kavaj. Det är väl inte värre än att ha en jacka på sig? Möjligen att det kan bli varmt om det är sommar... Intressant att så många har chinos/jeans och t-hirt jämt. Jag antar att dessa gäster har det även på nyårsfester, studentavslutningar, begravningar mm. Skuggans formulering är bra tycker jag.

Man tackar!

Jag kan hålla med om att kavaj känns som det minsta rimliga på ett bröllop oavsett hur litet/stort det är. Kollar man på vad det innebär för kvinnor så är det inte alls några konstigheter. En lite snyggare top och en kjol typ så är saken biff.

Vi blev däremot osäkra på om alla män som är bjudna ens äger en kostym, med tanke på att vi känner dem och deras klädvanor så att säga. Då kände vi att vårt lilla informella bröllop inte ska behöva vara orsaken till att de köper en om de aldrig annars kommer använda den, framför allt inte om ekonomin är tuff vilket vi vet att den kan vara för iaf 1 av de 2 vi tror saknar kostym.  Kommer de då iaf prydligt klädda, hela och rena så är vi nödja.

Svar på tråden Klädkod?