• Vi2alltid

Klädkod?

Jag som bröllopsgäst måste bara påpeka att jag föredrar någon av de klädkoder som finns.. Jag ska på två bröllop i sommar där den ena inte har någon klädkod alls och den andra har klädkod "Vårdad klädsel"
    Jag känner att det är väldigt svårt att välja klädsel. Är det här inte tillräckligt uppklätt? Är det här FÖR uppklätt? Hur kommer de andra att tolka koden?

Tänk på att koderna finns för att underlätta för gästerna! Vill man inte sätta press på gästerna så sätt då "Kavaj" som klädkod. Den koden är relativt "enkel".

• Vi2alltid

ClaraH skrev 2010-07-14 22:07:42 följande:
    Det verkar som om en del verkar tro att klädkoden Kavaj innebär kavaj, vilket ju inte är fallet. Det innebär kostym för herrar och på sommaren kan den mycket väl vara ljus. Klänning, kjol eller finare byxor för kvinnor.

Ja det gör det ju, men flera "etiketttsfolk" säger att man inte tar lika hårt på det där idag utan det kan innebära just Kavaj och finare byxor.
    Men å andra sidan brukar de flesta ha en kostym hängande... Vi hade "Kavaj" på vårt bröllop och flera av killarna frågade mig "Kan vi inte ha kostym, jag har ju en!"

Svar på tråden Klädkod?