Inlägg från: stiina |Visa alla inlägg
  • stiina

21 augusti 2010

Här är en till brud som gifter sig den 21 augusti!! På fredag ska jag iväg och prova klänningen och sy upp den och förhoppningsvis endast sy in den :) Fixade underkläderna i helgen och tycker det är så tråkit att utbudet är så litet för en med lite större bröst, har 70G ibland till och med 70 H men det fanns inte i axelbandslös där jag har provat och som tur var passade G mig denna gång! Andra som har haft lika svårt att fina underklader som passar?

• stiina

Åhh så dyrt behöver det inte bli allt beror på vad för typ av klänning du ska ha. Min är axelbandslös men med axelband blir utbudet större! Om du handlar bland de lite "finare" märkena så kommer du att bli supernöjd och alltid vilja använda dem!

Idag ringde jag fotografen och bokade tid till bröllopsdagen samt en konsultationstid ett par veckor innan. Har en fråga, fotografen ska fotografera oss innan vigseln vad tycker ni är rimlig tid att börja om vigseln är klockan 16.00?? Han ska enbart fotogafera oss innan vigseln, vad tror ni det kan kosta - glömde fråga honom vad han skulle ta :)

• stiina

Tyvärr har de inte min storlek så jag dissar dem ;)

• stiina

Prästen ringde min sambo idag och bokade tid till den 21 juli och vi gifter oss den 21 augusti. Ska dock ringa honom angående musiken då vi redan bestämmt tre låtar som min systers sambo ska spela/sjunga och jag vill inte komma en månad innan och få veta att han inte får spela dem. Bäst att höra direkt för det är inte snällt mot min systers sambo om han övar en massa och sen inte får spela dem.

Hur har ni tänkt göra med musik? Vi hade tänkt ha tre solo varav en enbart är ett pianostycke och två psalmer. Hoppas prästen gillar detta:)

• stiina

Maxiander skrev 2010-06-12 09:46:44 följande:
    Bara 69 dagar kvar idag!!! Tiden springer iväg :)   www.maxiander.se/

Oj är det bara det nu!! Sist jag räknade var det närmre 100!!

Jaja då e det bara att sätta fart, köpte det sista sminket idag som frisören ska få använda men måste köpa ny bh då den jag hade gick ej ihop med min klänning och den jag ska beställa finns inte kvar att köpa i sverige :( Har dock hittat den på en internetsida från UK men de har endast en kvar i lager i min storlek så håll tummarna att jag får den!

• stiina

Varmiz skrev 2010-06-12 20:44:53 följande:
    Stiina: Vi har samma storlek på underkläder! Det är helt hopplöst, jag har "äkta vara" och det låter det som om du oxå har för allt i vår storlek är gjort för implantat och sitter som crap på en! Så tråkigt! Change har visst vår storlek!!!Jag har hittat en bystier (?) på Change som faktiskt sitter bra (löstagbara axelband), måste köpa lite "brösttejp" så att allt verkligen hålls på plats. Efter två täta amningar så är det väldigt mkt överfödig hud, har precis fått en remiss till sjukhuset för ev förminskning.Vet inte vart du bor men danksa Femilet har oxå bra BHar för vår storlek.Jag har köpt en axelbandslös klänning MEN syr på halterneck både för att jag tycker det är snyggt men även för känslan.
    Har dem? När jag var där så fick jag prova den största storleken de hade i 70 och då fick jag fyra bröst och personalen var snälla och skrattade inte allt för mycket men sa att jag nog fick leta hos någonn annan! Även jag har "äkta vara" :) Jg bor i skåne så jag handlar oftast i Malmö och märket primadonna men det märket har jag inte funnit i löstagbara axelband. Vart finns danska Femilet? Måste verkligen finna en ny bh för en annan som jag har hade funkat men vill tjäna mig "ren och ny" under klänningen på vår dag! 
  • stiina

Gahh idag gick OSA:t ut och alla utom min M2 syster med man har svarat. Blir sååå arg. Tror de gör detta med vilje för att förstöra för oss - anledningen är att vi precis som många av er andra kommer ha en barnfri bröllopsdag, både i kyrka och på festen. Detta var ett sådant problem för dem...kom igen liksom flickan är fem och har massa hon kan vara hos!

Dessutom stör jag mig lite extra då de även valt att inte vara med på vår bröllopsförfest som min syster fixar åt oss (vi kommer ha detta istället för möhippa och svensexa). Anledningen är att de har semester!!! Tycker så synd om min M2 för han blir innerst inne ledsen över detta.

Förlåt behövde bara skriva av mig lite!

Härligt väder ute iaf :)

• stiina

glaca skrev 2010-07-08 19:36:46 följande:
    Nu har jag ledsnat på det här. Allt går liksom emot oss. I dag har vi fått reda på att de som kanske kunde hjälpa oss att "servera" under middagen, inte kan det. Det var de som ersatte den tjej som lovat att hjälpa till från början, men som sen hoppade av. Vad fan gör vi nu?

Gud vad trist, hoppas det löser sig snabbt och att ni finner någon som verkligen kan ställa upp på er stora dag!

Här har det iaf slutat med att sambons syster och man inte kommer att komma på bröllopet. Nu har vi fått nog av dem och hoppas de även kan respektera oss att inte dyka upp i kyrkan alls. Det trista är att sambon innan så gärna ville ha sin syster på bröllopet men att hon inte alls bryr sig om honom. Han var så ledsen, arg och besviken innan nu vill han bara inte ha med dem att göra vilket jag förstår. Därför ska vi snällt be dem att inte alls medverka på vår dag så inte fokus läggs där utan på vår kärlek och vad vi lovar varandra denna dag (försöker tänka positivt nu!)

• stiina

glaca skrev 2010-07-11 20:10:27 följande:
      Jag hoppas verkligen inte att det slutar så för oss, men det lutar väl åt det. Jag tycker att det är himla synd om grabbarna, det är ju deras syskon. Varför kan de inte respektera sina brorsor? Men jag antar att de tycker likadant om oss, att vi inte accepterar att de inte "kan" lämna bort sina val... men ärligt talat... om man får en inbjudan följer man det som står där, eller så väljer man att tacka nej. Jag tycker dock att ni ska vara försigtiga med att be dem om att inte komma till kyrkan. Tänk igenom det noga. De är ju ändå era "närmaste", ni kommer att vara släkt i många år till. Jag tycker däremot att ni ska göra klart vad ni tycker, varför ni inte vill ha med barn och att de reglerna gäller för alla. Säg också att ni inte vill att de ska komma till vigseln om de tänker visa att de inte gillar att ni inte har bjudit med deras barn. Säg det så vänligt ni kan, men klart och tydligt. I sådana här lägen ska inget utrymme lämnas för tolkningar, då kan det bli missförtånd. Var modiga!

Va snällt skrivit! Ska verkligen ta till mig detta och dum som jag är hoppas jag fortfarande på någon typ av lösning vilket jag vet inte kommer att ske men men!

glaca skrev 2010-07-12 09:43:33 följande:
    Bride in leather: Vilka hätliga vänner du har som fixar det! Var  rädd om dem. Igår hämtade vi min ring. Jag är barnsligt nöjd med den. Sambon har designat den själv och jag har hela tiden protesterat för att det är för mycket "glitter", men han har känsla för det där... så han hade rätt. Den är toksnygg!

Va roligt, hoppas jag också kommer känna så när jag hämtar min! Bild på din fina ring får du inte glömma att lägga in sedan!

• stiina

Fatta, vi gifter oss på lördag - denna lördagen!!!! Jag har inte riktigt förstått det ännu dock kunde jag inte somna inatt, låg vaken till fyra och började känna pirr i magen. Kändes bra att få lite pirr då det vart helt borda de senaste tre veckorna.  Hur känner ni inför lördagens stora dag?! Hoppas bara det inte ösregnar - inte skoj att bli blöt!

Svar på tråden 21 augusti 2010