• Cylt

21 augusti 2010

Jag vill också vara med här, även om jag är otroligt bröllopsanti just nu - har tagit planeringspaus större delen av maj och tänker fortsätta med det även i juni.
    Vi är iofs klara med det mesta; lite småfix som kläder till kidden, skjorta till BM och trycksaker kvar bara.

• Cylt

glaca skrev 2010-06-07 13:50:15 följande:
    Skor - det är mitt dilemma också. Jag vill ha röda. Brud73, kan du visa dina?

Jag beställde ett par satinskor som jag hittade i en bröllopstidning i höstas, men som sedan försvann från varenda butik och nätsajt för att det var förra årets kollektion. Jag sökte med ljus och lykta, hittade ett par, tre nummer för stora i en bröllopsbutik, men hittade tillslut en återförsäljare i London. De färgade mina fina, fina skor i fuchsia och skickade till mig, det blev inte tokdyrt (och inte billigt, men nästan 500:- mindre dyrt än hos Bröllopsbutiken)

• Cylt

glaca skrev 2010-06-09 14:34:06 följande:
    Jag har lämnat över festprogramsansvaret till sambon. Det är skönt.

Åh, I wish I could - jag är alldeles för kontrollig för att fixa det.
    Jag tycker det är nog jobbigt att lämna över ansvar till toastfolket:P
    Sån är jag...

• Cylt

Trist!
    Folk kan verkligen inte bete sig:( Vårt folk skötte sig faktiskt den här gången och alla utom tre hade svarat när vi övergick till efter OSA. Två av dem svarade två dagar sent och den sista är min BMs farmor som är 1000 år gammal och bor utomlands, så vi får se.

Jag fattar inte riktigt det där med familjer som aldrig låtit sina barn vara hos barnvakt och därför stannar hela familjen hemma från bröllop och andra kalas där barnen inte riktigt är välkomna. Jag förstår NATURLIGTVIS att alla gör olika med sina barn och att alla har olika förutsättningar. Min kille har haft turen att ha hängt med sina far- och morföräldrar sedan han var typ ett par månader. Även hans farbröder, mina- och hans pappas närmaste vänner, hans gudföräldrar och andra släktingar har varit barnvakt - inte bara när det varit nödvändigt och akut, utan även bara för att de velat skapa en relation med vår lilla kille som är mer än "bara" att vara mormor, farbror eller mammas kompis.
    Däremot fattar jag inte varför inte din BM:s syrra lämnar lilltjejan med sin pappa om det finns en sådan och kommer ensam? Det är ju trots allt hennes brorsa som gifter sig?!
    Så skulle jag ha gjort, men det är jag det!

glaca skrev 2010-06-22 11:05:15 följande:
    Osa.t gick ut igår: 10 personer valde att inte svara alls, ett par svarade imorse. Svägerskan ringde och berättade att de inte visste hur de skulle göra eftersom dottern inte får följa med, och de kan inte lämna henne till en barnvakt. Dottern är 6 år men har aldrig varit hos någon barnvakt. Idag kallade vi in reserverna. Det var åtta stycken, hälften av dem har redan tackat ja!

• Cylt

Bride in leather skrev 2010-07-12 20:40:34 följande:
    Vad har ni fått för pris på era tårtor? Vi fick priset idag 2170 kr för ca 30 personer plus 1000 kr som tårtställningsdep.

Hahaha, jag som trodde att vi hade gått helt bananas med vår tårta - eller cupcakes är det. Men ni betalar ungefär lika mycket som vi.
    Jag tycker dock absolut att det är värt det för att hon gör så fantastiska små skapelser.
    Kommer inte ihåg exakt, men tror vi landade på 65:-/muffin, plus lite dekoration i form av sidenband runt varje för 10:- extra... Dyrt men underbart!

Svar på tråden 21 augusti 2010