21 augusti 2010
Vi funderar på samma saker... det är ursvårt med musiken. Vi har inte direkt någon självklar solist. Jag vill att sambon ska sjunga, men det vill inte han. Vi jobbar på det. Tipsa gärna om psalmer... det är svårast tror jag.
Vi funderar på samma saker... det är ursvårt med musiken. Vi har inte direkt någon självklar solist. Jag vill att sambon ska sjunga, men det vill inte han. Vi jobbar på det. Tipsa gärna om psalmer... det är svårast tror jag.
Jag har lämnat över festprogramsansvaret till sambon. Det är skönt.
Cylt: Jag har också svårt med det, men man får träna. Det är en konst att "sluta rädda andra", och att våga släppa taget. Men... hör och häpna... jag har lärt mig att det brukar bli bra även om det inte blir precis så som man tänkt sig.
Här har vi en bra arbetsfördelning:
Sambon letar ring till mig,
jag googlar vin.
Vad ska ni bjuda på för vin?
Startade en vintråd: http://brollopstorget.se/Forum-1-15/m3768183.html
Jag ska försöka fixa en bild...
Jag har köpt en klänning från Lindex till dottern. Det är lätt att hitta en massa söta rosa klänningar, men jag har rött i min så det funkar liksom inte. Den här är beige/guldaktig. Haléns har mycket fint också.
Jag ska ta mig förbi Little Fairies i helgen. Jag bor nämligen bara en kilometer därifrån. Ska kolla på kostymset till sonen.
Ikväll ska vi åka och titta på ring, det är banne mig inte lätt. Vi har en "vanlig" Schalinring (förlovningsring, modell 210) men vår är liksom både rund och kantig på samma gång så det är väldigt få som passar till den. Vi får se om vi lyckas med det, annars har jag bett att få låna min mammas under själva vigselakten.
Vi beställde ring igår. Vi fick kanonbra hjälp och det slutade med att vi designade ringen själva. Sambon och guldsmedskillen övertalade mig om att ha många diamanter, 11 st. Jag ville ha en slät. Guldsmedskillen sa att han aldrig varit med om nå´t liknande... att bruden inte ville ha "bling". 7 300 gick det på till slut. Helt sjukt dyrt tycker jag. Jag kommer ju inte att våga ha den på mig!
Tur att det är så, oftast blir det dyrare än man tänkt tycker jag.
Jag är less på detta bröllopsplanerande nu.
Idag har vi sista dagen för OSA. 14 personer har inte svarat, bl.a. sambons syster. Vi har en ny plan för de som inte svarar. Vi räknar helt enkelt med att de inte kommer, och när de svarar säger vi att det tyvärr inte finns någon plats. Vi bjöd helt enkelt in några andra som var angelägna om att dela vår dag.
I morgon ska vi träffa prästen. Vi börjar få en bild av hur vi vill ha det. Mycket musik. Jag vill byta ut texten på "Den blomstertid..." till Mark Levengoods Sommarpsalm för vuxna. Jag hoppas att jag får igenom det. Jag har förberett en schysst motivering.
Förresten: Det är exakt två månader kvar idag!