Inlägg från: glaca |Visa alla inlägg
  • glaca

21 augusti 2010

Varmiz skrev 2010-06-13 23:27:13 följande:
    Stiina: Jag köpte mitt set på Change på Nova i lund men har även provat på Familia. Femilet finns både i Köpenhamn och (jag har ju nära över till) Helsingör som oxå har en butik.Glaca: Jag hittade helvita ballongklänningar till mina barns kusiner (2tjejer) på Zara (kan lägga upp bild på dem) de ska nämligen gå med mina 2 i brudföljet. Vill ha en något "finare" stil på dotterns så att hon sticker ut lit. Har kikat på ett antal på sidan www.littlefairies.se de har mycket fint till hyfsat pris.

Jag var på Little Fairries... (hur stavas det ). Det var mycket billigt och sött. Vi köpte ett västset till sonen, men det är ganska dåligt sytt. Kvalitén är inte den bästa, tänkte bara varna om det... men det var ändå prisvärt.

• glaca

Osa.t gick ut igår: 10 personer valde att inte svara alls, ett par svarade imorse. Svägerskan ringde och berättade att de inte visste hur de skulle göra eftersom dottern inte får följa med, och de kan inte lämna henne till en barnvakt. Dottern är 6 år men har aldrig varit hos någon barnvakt.

Idag kallade vi in reserverna. Det var åtta stycken, hälften av dem har redan tackat ja!

• glaca

cire skrev 2010-06-22 11:20:26 följande:
    Vi kommer också att ha barnfritt på bröllopet fast barnen är välkomna till kyrkan. Vi har inte haft några alls som har klagat på det! Känns bra att de accepterar hur vi vill ha det.
    De flesta har sagt att de tycker att det är skönt att komma utan barn.

Vi ska träffa prästen idag. Jag vill ha Blomstertiden med Mark Levengoods text och I denna ljuva sommartid som psalmer. Om det kommer många barn till kyrkan funderar vi på en imporviserad barnkör som sjunger Blinka lilla stjärna/Gud som haver tillsammans med övriga besökare. Då får alla barnen komma fram så att de ser ordentligt under själva vigselakten.
  • glaca

stiina skrev 2010-07-01 20:13:41 följande:
    Gahh idag gick OSA:t ut och alla utom min M2 syster med man har svarat. Blir sååå arg. Tror de gör detta med vilje för att förstöra för oss - anledningen är att vi precis som många av er andra kommer ha en barnfri bröllopsdag, både i kyrka och på festen. Detta var ett sådant problem för dem...kom igen liksom flickan är fem och har massa hon kan vara hos!Dessutom stör jag mig lite extra då de även valt att inte vara med på vår bröllopsförfest som min syster fixar åt oss (vi kommer ha detta istället för möhippa och svensexa). Anledningen är att de har semester!!! Tycker så synd om min M2 för han blir innerst inne ledsen över detta.Förlåt behövde bara skriva av mig lite!Härligt väder ute iaf :)

Jag förstår PRECIS hur du känner det. Vi är i precis samma sits här. Under vår midsommarsemester var det stora diskussionsämnet det här med att lämna bort barnet. Vår systerdotter är sex, och har aldrig varit hos en barnvakt. I vårt fall är läget så här just nu: De har lämnat bollen till oss genom att säga att vi väljer hur vi gör, om vi vill spara en plats åt svågern eller inte. De svarar att de inte kan lämna ett bättre svar än så.

Jag är också skitsur eftersom det strular till det en hel del för oss, men framförallt för att de ger min sambo dåligt samvete.

• glaca

Bride in leather skrev 2010-07-06 11:24:48 följande:
    glaca Låt de stanna hemma då,vem vill ha med sådana surpuppor på bröllopet?

Det är precis vad vi tänker göra. Tyvärr skapar det här ringar på vattnet, svärmor försöker medla, folk pratar och tja... du vet... det skapar onödigt tjafs tycker jag. MEN man lär sig nå´t av det: Jag har lärt mig att det är viktigt att jag fattar ett beslut och håller fast vid det, med andra ord att jag lämnar ett tydligt svar när jag blir bjuden på någonting. Det är bäst för alla.

• glaca

visby2010 skrev 2010-07-06 19:21:28 följande:
    Tråkigt att tjafs ska få förstöra så mycket, glaca!Igår beställde jag min klänning. Kommer att bli supernöjd tror jag Någon som har bestämt psalmer redan som kan komma med förslag?

Vi tjafsar alltid, så det var väntat. Jag hade dock hoppats att det inte skulle vara så... för sambons skull.

Vi har valt psalmer. Kör rätt traditionellt, En vänlig grönska och Blomstertiden. Vi kommer dock att ha en alternativ text till Blomstertiden, det finns flera att välja på.

Det finns ett par sidor med bra tips. Kolla här: http://www.kyrkomusik.se, http://www.brollopsguiden.se/vigsel/klassiskmusik.php,

Och här är en sida som berättar hur vigselakten ser ut: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=310232&ptid=0

• glaca

Nu har jag ledsnat på det här.
    Allt går liksom emot oss.
    I dag har vi fått reda på att de som kanske kunde hjälpa oss att "servera" under middagen, inte kan det. Det var de som ersatte den tjej som lovat att hjälpa till från början, men som sen hoppade av.

Vad fan gör vi nu?

Svar på tråden 21 augusti 2010