Inlägg från: glaca |Visa alla inlägg
  • glaca

21 augusti 2010

Bride in leather skrev 2010-07-09 22:07:40 följande:
    Liten möhippa idag.Vi åkte över till Köpenhamn,åt god mat,lite shopping och promenad,sen dessert på Jensens. Goda drinkar på båten över.Gick in på tivoli och kollade,tog cider och öl.Har haft jättekul. :)

Wow, låter som en toppendag. Lagom avancerat.

• glaca

stiina skrev 2010-07-09 17:59:07 följande:
      Gud vad trist, hoppas det löser sig snabbt och att ni finner någon som verkligen kan ställa upp på er stora dag!Här har det iaf slutat med att sambons syster och man inte kommer att komma på bröllopet. Nu har vi fått nog av dem och hoppas de även kan respektera oss att inte dyka upp i kyrkan alls. Det trista är att sambon innan så gärna ville ha sin syster på bröllopet men att hon inte alls bryr sig om honom. Han var så ledsen, arg och besviken innan nu vill han bara inte ha med dem att göra vilket jag förstår. Därför ska vi snällt be dem att inte alls medverka på vår dag så inte fokus läggs där utan på vår kärlek och vad vi lovar varandra denna dag (försöker tänka positivt nu!)

Jag hoppas verkligen inte att det slutar så för oss, men det lutar väl åt det. Jag tycker att det är himla synd om grabbarna, det är ju deras syskon. Varför kan de inte respektera sina brorsor? Men jag antar att de tycker likadant om oss, att vi inte accepterar att de inte "kan" lämna bort sina val... men ärligt talat... om man får en inbjudan följer man det som står där, eller så väljer man att tacka nej.

Jag tycker dock att ni ska vara försigtiga med att be dem om att inte komma till kyrkan. Tänk igenom det noga. De är ju ändå era "närmaste", ni kommer att vara släkt i många år till. Jag tycker däremot att ni ska göra klart vad ni tycker, varför ni inte vill ha med barn och att de reglerna gäller för alla. Säg också att ni inte vill att de ska komma till vigseln om de tänker visa att de inte gillar att ni inte har bjudit med deras barn. Säg det så vänligt ni kan, men klart och tydligt. I sådana här lägen ska inget utrymme lämnas för tolkningar, då kan det bli missförtånd.

Var modiga!

• glaca

Bride in leather skrev 2010-07-11 20:04:22 följande:
    Ja det var trevligt och de som ville var med:)

Jag hoppas att jag får nå´t liknande.

• glaca

Bride in leather skrev 2010-07-11 20:13:59 följande:
    Jag håller tummarna för det:) Jag har en möhippa kvar vet jag.

Vet du om dem?

• glaca

Bride in leather: Vilka hätliga vänner du har som fixar det! Var  rädd om dem.

Igår hämtade vi min ring. Jag är barnsligt nöjd med den. Sambon har designat den själv och jag har hela tiden protesterat för att det är för mycket "glitter", men han har känsla för det där... så han hade rätt. Den är toksnygg!

• glaca

Jag håller på med festhäften till barnen, det är jättekul... men om någon har idéer tar jag tacksamt emot dem.

Jag har också planer på att göra speciella vigselprogram med bilder till de barn som är med i kyrkan.

• glaca

Vi kommer att beställa våra tårtor från närmaste stora matbutik. Helt enkela vita prinsesstårtor (det är ju ändå den godaste tårtan ) och som caketopper har vi köpt fyra smurfar.... så att hela familjen (brudföljet) är med.

Tårtorna kostar 250 kr för 20 bitar, och smurfarna typ 50 kr styck.

• glaca

gruyerienne skrev 2010-07-16 13:39:14 följande:
    Provade min klanning igar, var sa himla nervos att jag inte skulle fa igen den. Nar jag provade den i borjan av maj fick jag knappt igen den, och kunde nastan inte andas. Kopte den redan i julas, och sen hangde den hemma hos mina foraldrar tills i borjan av maj. Men nu efter mer envist slit i gymmet satt den perfekt, som nar jag kopte den, sa himla lattad, har varit sa orolig. Nu galler det bara att inte ga upp (eller ner) mer i vikt!

Härligt! Bra jobbat!

• glaca

Klockan åtta igår morse rinde en kille på dörren. Han gav mig ett paket. I det fanns kläder (cheerleaderkläder a´la bajenbrud som min kompis hade sytt) och en karta...

Jag blev alltså "möhippad" igår. Vi hade riktigt riktigt roligt och trevligt. Vi sköt pilbåge, hade femkamp, dansade Bollywood, badade, grillade och jag blev sminkad och stylad men sen,,, och det var nog det bästa av allt... blev vi alla för trötta. Vi kom aldrig iväg till krogen utan vi hade en mysig hemmafest.

Idag är jag skittrött, men glad.

• glaca

anoli skrev 2010-08-01 15:10:29 följande:
    Även jag blev hippad igår, superskoj och överraskande!Vi har ett festhäfte per person.. inte riktigt kommit fram till hur vi gör med småbarnen, men dock inte ett vigselprogram per person. Tänkte trycka upp 50 st och vi har 77 gäster..

Jag har gjort både vigselprogram och middagsprogram åt barnen. I vigselprogrammet är det bilder som förklarar vad som händer, och middagsprogrammen har en massa pyssel. Ett j-la jobb har jag lagt ner, det vill jag lova... men jag kan dela med mig.

• glaca

Ingvarsson skrev 2010-08-04 12:20:58 följande:
    Är det någon som vet om det finns någon sida på internett där man kan lyssna på svenska psalmer. Vill ju så gärna kunna psalmerna som vi har valt...

www.kyrkomusik.se

• glaca

Bride in leather skrev 2010-08-07 12:08:02 följande:
    Nu kan jag andas ut.Syrrans provsvar kom idag och det är ingen cancer.

Skönt! Tänk vilken skör tråd vårt liv, och vår lycka, hänger på ändå... man ska nog uppskatta det man har mer.

• glaca

visby2010 skrev 2010-08-09 14:28:22 följande:
    Idag var jag och lämnade in våra förlovningsringar för puts och gravyr (i mannens). Är nu lite nervös över att de ej hinner bli klara innan vi åker trots att butiken försäkrade att de skulle hinna Kvar att ordna:-Bestämma smak på bröllopstårtan-Sy in strumpebandet som är liiite stort (Vore inte så skoj om det hasar ner och sitter runt fotknölen i kyrkan)-Slutprova klänningen och korsetten-Ordna glas till brudskål samt köpa champagneDet ska nog ordna sig detta! Hur går det för er andra?

För min del känns det som om allt bara är halvfärdigt! Sliter med middagsprogrammet nu. Vi vill att det ska vara något som gästerna har kvar som minne, och därför lägger jag ner väldig tid på det.

Vi har 24 sidor, bara en är "kärleksdravel"... ni vet om hur vi träffades och så där... de flesta vet det ändå. Resten är till för att skapa en kul fest.
    Jag har snott hejdlöst från andra, men gjort om allt så att det är personligt. Det har varit superskoj, men nu ... så här på sluttampen gör det mig galen.

I övrigt är det rätt mycket kvar. Vi ska träffa serveringspersonalen, frisören ringer och tjatar på mig, min "florist" (kusin) har jag inte pratat med på 5 veckor, musiken till både kyrkan och festen är bara på planeringsstadiet... men vi är vana vid att ordna stora fester så jag är inte ett dugg orolig.

Funderar dock på att ta halva dagen ledig på fredagen, vi ska ju laga all mat själva.

• glaca

Det är nära nu!
    Och stressigt...

Jag har dessutom fått en stämbandsinflammation, så jag får inte prata... eller rättare sagt... jag har ingen röst. Jag kan inte prata. Kommunicerar med lappar.

Härligt va´? Tror ni det räcker med "tummen upp" i lyrkan istället för ett ja?

• glaca

stiina skrev 2010-08-18 21:50:23 följande:
    Fatta, vi gifter oss på lördag - denna lördagen!!!! Jag har inte riktigt förstått det ännu dock kunde jag inte somna inatt, låg vaken till fyra och började känna pirr i magen. Kändes bra att få lite pirr då det vart helt borda de senaste tre veckorna.  Hur känner ni inför lördagens stora dag?! Hoppas bara det inte ösregnar - inte skoj att bli blöt!

Jag fixade just ett paraply, ett vitt.

Sen har jag faktiskt putsat upp mina knallröda gummistövlar. Jag har ju röda pärlor i klänningen och vi hr festen på en båtklubb så jag tänkte att det kunde vara en rolig minnesvärd grej... att ha gummistövlar om det regnar. Inte i kyrkan och inte på festen men på kyrktrappen och under minglet.

• glaca

cire skrev 2010-08-19 09:38:15 följande:
    woho det ser ut som om det blir ok väder trots allt på lördag! Iallafall i kungsbacka området. Men det kan ju ändras...men jag håller alla tummar jag har!Hur gör ni andra med ris? Vi kommer att ha såpbubblor och hade även tänkt att ha ris, men vilket ris ska man använda? Har hört både att fåglarna tar skada och att de inte gör det...vad ska man tro??

Skippa riset! Det är läckrare med bubblor, och du kommer att få superfina foton med bubblorna.

(Riset gör framförallt så att det blir skräpigt utanför kyrkan,,, och det drar till sig råttor. )

• glaca

Bride in leather skrev 2010-08-19 19:36:55 följande:
    Nu har jag byggt mina naglar:)

Jag har "äkta" och drömmer mardrömmar om att de ska gå av. De är sjukt långa kan jag lova.

Svar på tråden 21 augusti 2010