• Werty

Preventivmedel :S "Hej-kom-och-hjälp-mig"-situation...

Greeneyes skrev 2010-05-29 13:04:03 följande:
    P-dator funkar endast hyfsat om man är extremt regelbunden. Annars kan den bli missvisande, och då inte funka alls. Ganska osäkert preventivmedel med andra ord!TS: jag tycker också att du ska gå till ungdomsmottagningen eller en gynekolog eller mödravårdscentralen för att få råd. Alla är inte lika, och det som passar en behöver inte passa en annan osv, och de är väldigt kunniga där och kan ge dig råd om vad som passar dig bäst. Som många skriver så kan man reagera lite på p-piller (minipiller är iofs svagare och man reagerar inte lika starkt på dem). Varför inte använda kondom första gångerna och sedan när ni landat lite efter bröllopet skaffa någon annan form av preventivmedel?
    Håller med! Börja med kondom och ta det lite senare, inte kul att gå upp massor i vikt eller få finnar eller blir en riktig hagga precis innan bröllopet, man vet aldrig hur man reagerar på hormonerna. Ett hormonfritt alternativ som jag gillar hårt är kopparspiral men det kanske de inte vill sätta om du inte fött barn, det är lite olika. Men jag är verkligen supernöjd med min! Kan ju vara nåt att kolla upp iaf. Dock tycker jag att du ska vänta med det också till efter bröllopet. Det kan göra rätt ont ett tag efteråt innan den liksom vant in sig och man brukar blöda ett tag också (för min del ungefär en månad). 
Svar på tråden Preventivmedel :S "Hej-kom-och-hjälp-mig"-situation...