Är min bukett dyr??
Får betala under 500kr för en bukett i oasis med rosor, brudslöja och sen någon blå blomma och sen något grönt osv och en corsage blomma, är det bra prismässigt?
Får betala under 500kr för en bukett i oasis med rosor, brudslöja och sen någon blå blomma och sen något grönt osv och en corsage blomma, är det bra prismässigt?
Låter sjukt billigt tycker jag!
Det är helt otroligt billigt!
JAg utgår från att du driver med oss när du frågar om det är bra pris......
Nej jag driver inte med er, jag har bara ingen koll. Vi bor i Dalarna. Jag har aldrig köpt en bukett blommor förut, förutom färdiga sådana...
Det är ett så lågt pris att jag undrar om din florist är kapabel att räkna ut vad hon behöver ha betalt för att verkligen täcka in sina omkostnader och faktiskt tjäna någon krona på att åta sig jobbet. 500 kr är inget konstigt ombara själva arbetskostnaden ligger på normalt.
För dig är det såklart fördelaktigt, men ett bra pris åt andra håller bör ju innebära att företagaren kan leva på sitt jobb. Det låter helt absurt i mina öron och den floristen skulle gärna få förklara hur hon räknar för mig. Men men...
Han sa att han hade tagit i när han räknade blompriserna.. De har en egen blomsteraffär, men vet inte, om ni nu tycker att det är billigt, om jag fått rabatt för det är pappas kusins make..
Så då är det ett riktigt bra pris....
passionsblomman jag kommer få betala 700 kr för min med rosor, gerbera och orkideer men jag tar från en handelsträdgård och just de ska visst va billigare i sig har jag hört.
passionsblomman jag kommer få betala 700 kr för min med rosor, gerbera och orkideer men jag tar från en handelsträdgård och just de ska visst va billigare i sig har jag hört.
Detär inte alls något som är en generell saning. Det beror verkligen på vart du går någonstans. De flesta handelsträdgårdar har ingen egen snittodling och bodre egentligen behöva ligga rätt lika andra i snittblomspriser. Det avgörande är antagligen hyreskostnader och. Ju mer centralt en butik ligger desto högre är oftast hyrorna. Jag tycker inte det låter som om vare sig han som tar 500 eller den som tar 700 tar ut någon arbetskostnad, vilket är märkligt åtminstone i det senare fallet.
Oj vad billigt....min är enkel med röda rosor och jag ska betala 1000 kr..
Tycker oxå de låter lite väl sjukt billigt.
jag har kollat runt här nere där vi bor p runt om kring närmsta samhällerna.
min brudbukett,en vanlig rosbukett med röda rosor o lite grönt i o är droppformad kostar mellan 12-1500 kr.
o de e billigt som fasen här nere.
grann samhällena ville ha 17-2500 kr för samma bukett.
så om du hittat en bukett för 500 kr så ska du ju köra på de.Ett kanon pris o dom tillfällerna kommer inte igen.
en corsage till M2B kostar ju 250 kr o de e ju EN ros me lite grönt.
...jag skulle nästan bli orolig!!!! ;) Sjukt billigt!!!
Jag betalade 500 för min bukett av bergera, rosor, nejlikor och detaljer. Sthlm.
1000 totalt med 2 näbbuketter och 2 corsager.
Helt ärligt så undrar man ju hur det kan vara så billigt. Fina rosor kostar 30-50 kr styck. om du ska ha 10 rosor blir ju bara det mellan 300-500 kr. Sedan tillkommer arbetet och de andra blommorna.
En hyfsat vanlig bukett som man kanske köper vid lite finare tillfällen - typ födelsedag, kollega som fyller år, någon har fått barn, brukar ju kosta kring 300 kr.