Inlägg från: Blivandefrueriksson |Visa alla inlägg
  • Blivandefrueriksson

Är min bukett dyr??

passionsblomman jag kommer få betala 700 kr för min med rosor, gerbera och orkideer men jag tar från en handelsträdgård och just de ska visst va billigare i sig har jag hört.

passionsblomman jag kommer få betala 700 kr för min med rosor, gerbera och orkideer men jag tar från en handelsträdgård och just de ska visst va billigare i sig har jag hört.

scarborough81 skrev 2010-05-29 12:05:50 följande:
    Får betala under 500kr för en bukett i oasis med rosor, brudslöja och sen någon blå blomma och sen något grönt osv och en corsage blomma, är det bra prismässigt?
    Det är ett bra pris och va glad att du hittat något billigare.
  • Blivandefrueriksson
    passionsblomman skrev 2010-05-29 17:28:08 följande:
      Detär inte alls något som är en generell saning. Det beror verkligen på vart du går någonstans. De flesta handelsträdgårdar har ingen egen snittodling och bodre egentligen behöva ligga rätt lika andra i snittblomspriser. Det avgörande är antagligen hyreskostnader och. Ju mer centralt en butik ligger desto högre är oftast hyrorna. Jag tycker inte det låter som om vare sig han som tar 500 eller den som tar 700 tar ut någon arbetskostnad, vilket är märkligt åtminstone i det senare fallet.
    Just den handelsträdgården jag köper ifrån så ligger den mellan 2 stora städer så verkligen inte centralt och han har den på egen gård så han klarar sig nog på det. Han är verkligen vida känd här i trakterna och folk använder han till både bröllop och begravningar-
Svar på tråden Är min bukett dyr??