Inlägg från: Uppsalabrud2010 |Visa alla inlägg
  • Uppsalabrud2010

svärmor vägrar klädkod

Tycker att det är så larvigt att vissa människor ska hålla på och konstra för att de ska ta på sig en kjol eller klänning. Har tyvärr också fått en sådan gäst (på min m2b sida).
    Vi valde också klädkod av samma skäl som er och det är trist att vissa inte fattar att det är det som gäller.

Detta skulle jag ha gjort och kommer att göra: Hon får gå som hon vill, men hon kommer att få skämmas sedan när hon är underklädd på festen...och DET är inte vårt problem! Inte heller ERT!

Trist bara med sådana människor...skulle helst se att sådana stannade hemma...

• Uppsalabrud2010

Kanske var lite hårt av mig att säga så...men...

bobods skrev 2010-05-31 08:03:52 följande:
    Kan verkligen inte förstå er som skriver att ni önskar att den här sortens gäster stannade hemma, det låter fruktansvärt barnsligt och brutalt. 

...det är snarare allt tjafs runt omkring som gör att jag känner att hon lika väl kan stanna hemma...när det gäller min gäst. Alla andra gäster kommer att klä sig enligt klädkoden och det är trist att hon alltid måste göra tvärtemot vad alla andra gör.

Vet hur det blir...hon kommer att gnälla och skylla på oss för att VI inte har berättat hur de andra skulle vara klädda...har hänt förr. Också det på en fest med klädkod.

Svar på tråden svärmor vägrar klädkod