• Aleta

svärmor vägrar klädkod

Klädkod är väl egentligen till för att gästerna ska veta hur de bör klä sig för att ingen ska behöva bli uttittad. Nu vet ju hon om det och väljer att avvika, men äger hon ingen lite finare tröja eller blus alls? Ni kanske skulle ha gett henne det i mors dagspresent idag?

• Aleta
    bobods skrev 2010-05-31 08:03:52 följande:
    Vad är egentligen problemet här? Klädkoder är till för att GÄSTERNA ska känna sig bekväma, inte för att vi som brudpar ska tycka att det är fint. Din svärmor är tydligen väldigt medveten om problemet - och då är det väl också hennes problem? Kan verkligen inte förstå er som skriver att ni önskar att den här sortens gäster stannade hemma, det låter fruktansvärt barnsligt och brutalt. 
    ...men tyvärr ganska vanligt. Det finns ju t ex en tråd här där ett par inte kommer att ha råd med att hyra smoking. De har frågat om mannen får ha mörk kostym, men brudparet sa -Nej!
    Då bryr man sig inte så mycket om sina gäster utan ser dem mer som ascessoirer. Snart blir man väl inte bjuden om man inte är tillräckligt snygg heller.

I prästtråden har det ju avslöjats att det finns brudpar som har ringt till pastorsexpeditionen och bett om en snygg präst.

• Aleta
    Uppsalabrud2010 skrev 2010-05-31 08:10:59 följande:
    Kanske var lite hårt av mig att säga så...men... ...det är snarare allt tjafs runt omkring som gör att jag känner att hon lika väl kan stanna hemma...när det gäller min gäst. Alla andra gäster kommer att klä sig enligt klädkoden och det är trist att hon alltid måste göra tvärtemot vad alla andra gör. Vet hur det blir...hon kommer att gnälla och skylla på oss för att VI inte har berättat hur de andra skulle vara klädda...har hänt förr. Också det på en fest med klädkod.
    Ge henne en utskriven lapp med vad klädkoden betyder och med bildexempel (det kan ju vara någon med snygga byxor på en av bilderna t ex).
    Se till att hon får denna lapp när någon mer ser det.
    Sedan ska hon väl ändå inte kunna klaga på att ni inte har upplyst henne.
  • Aleta
    Trohet skrev 2010-05-31 08:24:04 följande:
    Hm... jag undrar hur våra gäster kommer att se ut? ;0)Så här kommer det att stå i vår inbjudan: Klädsel; helst någonting du trivs i + paraply, sydväst, stövlar och för all del flytväst med tanke på svensk midsommar =0) (bara du inte kommer som Näcken) Jag tror att vi kommer att ha hur kul som helst =0))
Svar på tråden svärmor vägrar klädkod