• Rufsas

svärmor vägrar klädkod

Hmm, tycker iofs att man ska anstränga sig som gäst för att följa klädkoden, MEN det finns inget som är värre än att ha på sig kläder man inte gillar. Jag tycker som någon redan nämnt att hon gott kan få ha finbyxor och en blus. Inget som kanske är optimalt men det är ju hon själv som får skämmas.

• Rufsas

Men förlåt för att jag lägger mig i. Men är det inte viktigast att alla gästerna kommer och har kul? "Hel och ren" brukar ju gäster ha lite som paroll oavsett vad det är för typ av fest. Och om ni orkar lägga supermycket energi så fine, men för mig låter det väldigt mycket som ett i-landsproblem.

• Rufsas
    bobods skrev 2010-05-31 08:03:52 följande:
    Vad är egentligen problemet här? Klädkoder är till för att GÄSTERNA ska känna sig bekväma, inte för att vi som brudpar ska tycka att det är fint. Din svärmor är tydligen väldigt medveten om problemet - och då är det väl också hennes problem? Kan verkligen inte förstå er som skriver att ni önskar att den här sortens gäster stannade hemma, det låter fruktansvärt barnsligt och brutalt. 
    Mmmm, vad jag håller med. Kunde inte skrivit det bättre själv.
  • Rufsas
    Aleta skrev 2010-05-31 08:09:54 följande:
     I prästtråden har det ju avslöjats att det finns brudpar som har ringt till pastorsexpeditionen och bett om en snygg präst.
    Hahahahaha! Men du måste skämta?! Med en mindre fin präst ser man ju själv snyggare ut.
  • Rufsas
    Jessika81 skrev 2010-05-31 22:59:06 följande:
    Det finns väldigt många saker som är värre än att tvingas ha finbyxor på sig!!    
    Ja. Att tvinga någon annan att ha klänning.
  • Rufsas
    Sebastiána skrev 2010-06-04 17:28:53 följande:
    Jag var på ett bröllop en gång där brudgummens MOR hade en vit lång klänning på sig. HUR tänkte hon där???
    Du skämtar?! Fy fan.
Svar på tråden svärmor vägrar klädkod