Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

svärmor vägrar klädkod

Förlåt, men jag tycker att det är så trist med människor som tvunget ska ha samma kläder på sig jämt!

• Sebastiána
    sommaren 2010 skrev 2010-05-30 20:36:29 följande:
    Jag tycker också man kan offra sig en endaste dag,men hon sa att man ska minsann inte behöva köpa nåt nytt för att gå på bröllop,och det beror inte på att dom har dåligt med pengar och så utan hon vill helt enkelt inte klä upp sig. Vill ju så klart inte tvinga nån men det är ju så att hon kommer att bli uttittat för alla i min familj och övriga gäster kommer självklart att följa klädkoden.Jag tycker inte heller att nån annan än bruden ska ha vitt!!! Jag har aldrig sett henne i nått annant än t-shirt på 8 år:(
    Hon är ju inte "vem som helst" utan ska gissningsvis sitta vid honnörsbordet bredvid din far. Då tycker jag att man är fånig om man inte vill klä upp sig.
  • Sebastiána
    Rufsas skrev 2010-05-30 22:06:19 följande:
    Men förlåt för att jag lägger mig i. Men är det inte viktigast att alla gästerna kommer och har kul? "Hel och ren" brukar ju gäster ha lite som paroll oavsett vad det är för typ av fest. Och om ni orkar lägga supermycket energi så fine, men för mig låter det väldigt mycket som ett i-landsproblem.
    Jo det är det och klädkoder måste inte följas. De är till just för att folk ska känna sig bekväma och trivas = inte känna sig överklädda eller underklädda.
  • Sebastiána

Alltså, jag tycker som sagt att folk som tvunget måste klä sig i samma kläder jämt är oflexibla och löjliga, men klädkoder är till för gästerna. Som tidigare skrivits, var övertydlig med vilken klädkod det är och vad det innebär och att troligtvis alla andra kommer att vara klädd enligt den. Sedan är det hennes beslut. Om hon inte tycker att det känns jobbigt att komma i sin gamla t-shirt får hon väl ha den.

• Sebastiána
    passionsblomman skrev 2010-06-01 17:06:17 följande:
    Instämmer till fullo med Bobods, From here to eternity och Didis.Dessutom; om koden är kostym, måste det väl i rimlighetens namn vara "tillåtet" aatt komma i just kostym även som kvinna? Inte automatiskt kjoltvång alltså..Det verkar ju mer vaara så att det är kjol/klänning svärmor inte gillar, inte att hon tänkt komma i en gammal t-shirt.
    Håller med om det... men det största problemet är väl att TS är orolig för att svärmor ska, som hänt vid tidogare tillfällen, klä sig som hon vill - i t-shirt och byxor - och sedan klaga på TS och hennes man att de inte upplyst henne om att de andra gästerna kunde tänkas ha finare kläder.
  • Sebastiána
    passionsblomman skrev 2010-06-01 19:45:48 följande:
      Är det? Det om att hon förväntas bråka i efterhand för att hon inte skulle ha vetat om koden har jag isåfall helt och hållet missat. Sorry om jag läst dåligt!Det verkar ju konstigt. Vet hon koden så har hon ju den info hon behöver för att utifrån eget tycke och vilja fatta ett vuxet och självständigt beslut i fråga om vad hon klär sig i vid detta tillfälle.
    Tyckte jag läste det tidigare i tråden...
  • Sebastiána
    Starling Ann skrev 2010-06-04 13:08:10 följande:
    Jag undrar hur människor tänker när de som gäst har något alltför vitt på sig, alla borde verkligen respektera detta. Jag blir generad av bara tanken på att ha på mig något alldeles för vitt på någons bröllop.
    Jag var på ett bröllop en gång där brudgummens MOR hade en vit lång klänning på sig. HUR tänkte hon där???
  • Sebastiána
    Rufsas skrev 2010-06-04 17:35:03 följande:
    Du skämtar?! Fy fan.
    Skämtar inte... men det kanske var OK för brudparet jag vet inte. Jag tyckte i alla fall det såg konstigt ut (och lite patetiskt på något sätt).
  • Sebastiána
    Kattpoet skrev 2010-06-05 11:03:53 följande:
    Är det inte underbart med jeans och tshirt människor?? Min förra styvson mamma  dök alltid upp i jeans och t shirt och träningsoverall jacka när det gällde hennes sons   avslutningar och fester, till slut trodde skolan att hon var styvmamman som inte brydde sig och  jag var den riktiga mamman....   Klädkoden är där för att visa hur man ska klä sig och som vuxen människa med lite artighet i kroppen bör man följa den. Ja som kvinna i dagens samhälle får man ha byxor när det står kostym OM man har en kavaj till och det ska vara helt och rent och se samordnat ut.   Jeans är sällan tillåten om det inte står det på inbjudan.  
    ...och det ska vara festfina byxor med festfin topp till, inte jeans och t-shirt.

En del verkar endast vara trygga i sina jeans, man kunde annars tro att det kunde vara roligt med lite omväxling.

Svar på tråden svärmor vägrar klädkod