Inlägg från: sommaren 2010 |Visa alla inlägg
  • sommaren 2010

svärmor vägrar klädkod

Min svärmor driver mig till vansinne,hon är väldigt bestämd av sig och har alltid byxor och t-shirt på sig.Nu har jag och sambon bestämt att vi vill ha kostym som klädkod just för att inte folk ska komma i jobbarkläder,vill ju att det ska se vackert ut med.Nu går svärmor och bråkar om detta och säger att hon minsann inte tänker komma om hon måste ha klänning eller kjol på sig.Fine hon får väl gå som hon vill men vi måste ju få skriva ut klädkod om vi vill,det är ju ändå vårt bröllop.Vi vill ju inte heller att hon ska stanna hemma eftersom hon är min blivande makes mamma.Så hur skulle ni andra resonerat?

• Svar på tråden svärmor vägrar klädkod
  • sommaren 2010

Jag tycker också man kan offra sig en endaste dag,men hon sa att man ska minsann inte behöva köpa nåt nytt för att gå på bröllop,och det beror inte på att dom har dåligt med pengar och så utan hon vill helt enkelt inte klä upp sig. Vill ju så klart inte tvinga nån men det är ju så att hon kommer att bli uttittat för alla i min familj och övriga gäster kommer självklart att följa klädkoden.

Jag tycker inte heller att nån annan än bruden ska ha vitt!!! Jag har aldrig sett henne i nått annant än t-shirt på 8 år:(

• sommaren 2010

Vi har efter mycket om och men bestämt oss att ha kavaj som klädkod och svärmor blev superglad av det.Vet att i varje fall min familj kommer att snoffsa till sig ordentligt,är ju inte så ofta man gör det:)

• sommaren 2010

Nej det är ju inte för min skull jag vill att hon är finklädd,men jag vet hur hon är, hon är en person som gömmer sig när kameran kommer fram,och nu kommer hon att vara en av dem som blir flitigt fotograferad.Jag skulle i varje fall känt mig mer bekväm om jag såg ut som alla andra än om jag stack ut klädmässigt på ett bröllop..Men som sagt upp till henne...

Svar på tråden svärmor vägrar klädkod