Vad betalar ni för festen? Precis fått offert på drömstället. Hjälp!
Jag tror att det beror på att det är ett vandrarhem. I normala fall ingår inte städning eller lakan i boendet, men antagligen ingår det här?! Likaså med middagen och festen, de flesta vandrarhem jag vet har tex inte linnedukar utan de kanske måste hyra dessa och då får man ju såklart betala för den tjänsten osv.... Nu vet jag ju inte vad det är för ställe ni kikat på eller hur deras standars ser ut i vanliga fall men det är en tanke... :) Och sen så spelar det väl ingen roll om de preciserar kostnaderna eller om de hade bakat in tex avgiften för porslin, diskning, dukning mm. Betala för det får man ju göra oavsett, de ställer ju knappast upp gratis ;)
För att säga nått om priset... lokalhyran ca 9000kr för lokal, porslin, blomdekoration, färdigdukat mm, ok för en drömlokal tycker jag. 335 kr/per för tre-rätters, bra pris om maten är bra. Plus tårta då.... skippa ev den och skaffa egen "riktig" bröllopstårta om ni anser det är viktigt, personligen hade jag struntat i tårta.... men det är ju jag det. ;) 4700kr för personal som serverar och städer, schysst pris låter det som. Sen anser jag att ni utan problem kan ta betalt av gästerna för boende och även baka in frukosten i det. Jag hade som gäst inte haft några problem att betala ynka 300kr för att få gå på bröllop med övernattning!
Hoppas mina tankar var till nån hjälp!