Inlägg från: Nordiskbrud |Visa alla inlägg
  • Nordiskbrud

Vad betalar ni för festen? Precis fått offert på drömstället. Hjälp!

sandralainen skrev 2010-06-01 16:06:23 följande:
    Det jag däremot tycker är att har man på ett ställe och deras porslin och personal så ska man inte behöva betala för linnedukar, glas, glasdisk. De tycker jag absolut ska ingå, likaså tiden för dukning, vikning av servetter och sånt. Ok att man får betala för blommor.

Nja, det brukar vara så på en del ställen. Stora festlokaler brukar ha ett "allt i ett pris" men mindre ställen och cateringrörelser brukar ofta speca det så här. Spelar väl ingen roll om de får priset uppstolpat så här eller om de bakar in det i ett annat prs för betala för dessa tjänser får man alltid göra. Duka gör man tex inte i en handvändning, det kan ta allt från 1-4 timmar att duka för 3 personer beroende på förutsättningar. Menar du att stället ska jobba gratis?
    Däremot borde ni kunna få någon rabatt för att ni hyr många rum

• Nordiskbrud

Godina skrev 2010-06-02 11:02:15 följande:
    Nu har jag pratat med dom. Vi får betala 170:- och köpa gruppkort. Innan pratade jag med en billig cateringfirma som tog 14000:- för trerätters och personal - som bara deras mat kostade! Hon blev helt paff när vi sa att vi tar in en annan cateringfirma. Men nu känns det kul att planera bröllop igen :D Tack för alla svar!

Har ni kollat upp hur det är med dukning, porslin, ljus, blommor osv i det priset? Ingår hyra av porslin samt diskning av denna eller kostar det extra? Har aldrig varit med om att en cateringfirma åker och dukar/dekorerar en annan lokal tex. Eller ska ni göra det själva istället? Räkna då med att det tar tid. Glas och bestik ska tex diskas och putsas, bord ställas i ordning osv.
    Kolla också upp hur länge personalen stannar och vad de ska göra. Det är inte kul att bli stående helt utan personal direkt efter middagen. Hur löser ni det med kaffe, tårta, ev bar etc senare på kvällen? Ta en funderare på vad ni behöver och vad ni får i de olika alternativen.

Svar på tråden Vad betalar ni för festen? Precis fått offert på drömstället. Hjälp!