Inlägg från: Nicossambo |Visa alla inlägg
  • Nicossambo

Fruar maj 2010!

Hej får jag också vara med blev fru 18 April!! Vi har precis bokat bröllops resa och ja tillökning finns i tankarna det med.

• Nicossambo

Namnbytet kan ta upp till tre veckor innan man får svar av dem. Men vigselbeviset ska ni får av vigselförättaren/prästen.

• Nicossambo

Vi har bokat vår bröllopsresa i förra ett litet tag sedan, vi ska åka till Domninkanska repupliken i december, två veckor all inklusive. Vi hade önskat oss present kort på ticket och det fick vi sammanlagt 18.900kr. Vi fick också ett present kort på ticknet på 800kr tror det kan ha köpt på fel ställe men det gör inget.

Vår dag var underbar, synd att den försvinner så snabbt bara. På vår fotografering var det kallt men det regnade inte mulet var det. Det mesta flöt på bra, små komentarer från min mamma ja det kommer man inte undan min svärmor var också lite ja varför gör ni på det sättet men som sagt det blev bra till slut.

Jag överaskade min make med att sjunga för han och alla gästerna under middagen.
    Det gick bra men jag var super nervös tror jag halsade röd vinet innan jag började sjunga.

Däremot nu efterår har jag fått lite sura miner från man mnas brors flickvän hon har sagt till min svärmor att jag är sur på henne och att jag var otrevlig på fgesten. Hon skall ha kramat min man när vi hälsade och när hon skulle krama mig så ska jag ha vänt ryggen och gått därifrån. När jag fick veta detta sa jag allvar jag visste inte alla drar ju i en alla vill kramas och prata jag har ju absolut inte gjort det med meningen.
    Till saken är att jag gick runt under festen och små pratade med gästerna och då var jag framme till henne och frågade hur det var, försökte få henne att dansa. Ja jag fattar inget!!!!

Nu är det väldigt spännt mellan oss när jag träffade henne senast. Hon kan svenska men pratar gärna serbiska även när jag är där med mina svärföräldrar och min man även när hon vet att jag inte kan serbiska och det gör mig ännu mer förbannad.

Ja oj det blev lite långt. Behövde skriva av mig.

Nu ska jag ut i solen och jobba!!

• Nicossambo

Kom ihåg att njuta oc ha en underbar dag Martinaa

• Nicossambo

EmMagnus skrev 2010-06-04 21:13:10 följande:
    Vi har tänkt att vi ska ge våra vänner som ställde upp som tärna, bestman, solister i kyrkan och toastmaster nånting som tack. Jag har redan beställt och fått ett par örhängen som min svägerska som sjöng som en ängel i kyrkan ska få, toastmaster och bestman ska nog få varsin flaska fin whisky. Den andra solisten ska nog också få nått smycke tror jag. Men vårt stora "problem" är tärnan, hon har ställt upp på alla tänkbara sätt och jag hade verkligen inte kunnat föreställa mig att hon skulle gå in så helhjärtat i att vara min tärna. Hur tackar vi henne? Jag vill att det ska vara nånting som hon kan titta på eller åtminstone minnas om 20 år att hon fick av oss för att hon gjorde ett så fantastiskt "jobb". Kan ni hjälpa mig med lite förslag? Det står helt still...  

Till mina tärnor beställde jag ett halsband med namntag på. Min systers var det hennes namn och hennes dotters.

Annars kan du inte ge bort någon spa behandling där ni kan gå båda två??

Svar på tråden Fruar maj 2010!