• MabCar

    Göra om eller?

    Har precis gjort klart alla inbjudningskort och dessutom klackat igen kuverten så läser vi igenom informationsbladet igen och märker att vi tappat ett ord.... Hur hade ni gjort? Skickat iväg eller gjort om?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-06 13:51
    Det ordet som föll bort var i infobladet:

    "De personer som står på kuvertet, är de personer som valt att bjuda till vårt bröllop. Barn är underbara men denna dag vill (vi) vara med våra vuxna vänner."

    Ordet som föll bort är alltså: vi, det som står inom ( )
  • Svar på tråden Göra om eller?
  • mittid

    vad är det för ord och kan man gissa sig till det som saknas

  • mittid

    Livet står inte och faller med ett ord i en text i en inbjudan... fast det vet ni ju så klart. Bjuder ni på ert lilla misstag så kommer det inte att betyda något alls.... kan ni inte komma över ert misstag så betyder det en hel del merarbete och en summa pengar för nya kort...

  • pyrro

    Om det är i ett löst informationsblad som förljer med skulle jag inte göra om, om det är i själva "fina" inbjudan så skulle jag nog göra det om felet är uppenbart......men det beror nog mest på hur ni är som personer, jag tror ingen annan bryr sig

  • mittid

    Jag hade inte gjort om... det är ju samma betydelse utan "vi".

  • Niini

    Skulle inte göra om, en litet "vi" är inte så farligt. Hade varit värre om ni tappat bort kyrkan eller dylikt ;)

  • Nicossambo

    Alltså jag hade inte gjort om inbjudan självklart är det lite surt men skit i det det tar bara en massa tid och man förstår mer än väl vad ni menar.

  • pyrro

    DET skulle jag inte heller göra om

  • KatjaB

    jag skulle inte göra om dem, gud vilket jobb.. låt det vara


  • minimis

    Håller med alla ovan, att jag inte heller hade gjort om dem!
    Vi råkade få med ett litet stavfel i inbjudningarna på finska, men det kände jag att vi kunde bjuda på.

  • MabCar

    Tack för alla råd. Vi har pratat här hemma och kommer inte göra om. Så nu på måndag lägger vi inbjudningarna på lådan

Svar på tråden Göra om eller?