• Allerts

Gå ner i vikt. Resultattråden för pepp.

Jag kör JS-dieten med start idag. JS står för jordnötssmör... Förutom att jag hatar jordnötssmör, så känns det bra.

5st shakes med protein varje dag, 250g jordnötssmör varje dag samt c-vitamin, multivitamin och Omega-3. Sen har man 36h varje vecka som man måste äta kolhydrater och då kan äta lite mer normalt.

Denna diet ska jag köra i 3v som kick-start, sen ska jag fortsätta järnet med vanlig mat och träning. Minst 10kg ska bort innan det ska provas klänning efter årsskiftet.

• Allerts

Jag klarade av jordnötssmörsdieten i 1½ dag, sedan sa det stopp. Usch för jordnötssmör! Jag trodde att jag skulle kunna tvinga i mig det men det går bara inte. Det är vidrigt.

Så idag har vi bytt till LCHF. Jag har en vän som varit väldigt ledande inom LCHF, redan från början, så jag ska få coachning av henne. Sen är det ju ett plus att blivande mannen är med mig på detta och kör han med. Vi ska båda loosa minst 10kg. Blir jag av med mer, är det bara en bonus.

Jag funderar på att väva in detta i min bröllopsblogg, www.minbrollopsblogg.se
    Vad tycker ni? Kan det vara av intresse att läsa om sådant i en bröllopsblogg.

• Allerts
    ClaraH skrev 2010-08-12 20:09:16 följande:
      Ja, det är väl en bra idé att blogga om viktresan, Kanske kan ge lite mer motivation. För mig har det inte gått något vidare tror jag. Jag väger in mig på måndag igen. Har verkligen brist på motivation. Äter bra men har fruktansvärt svårt att låte bli godis. Om jag bara kunde det, skulle jag inte ha några problem med att går net till mig målvikt.
    Jag har kört LCHF i en vecka nu och har gått ner 1,4kg. Trots att jag åt chokladtårta igår, givetvis en LCHF-version. Du beskriver ett sötsug. Jag har alltid haft ett oerhört sötsug men sedan jag började med detta så har det försvunnit. Hur skönt som helst!

Nu ska jag köra lungt och försiktigt så jag får en stadig viktnedgång. 10kg på 5månader är tanken.

Svar på tråden Gå ner i vikt. Resultattråden för pepp.