• Pokaloo

Är hans ex viktigare än mig ?

Oj det låter nästan samma som det var för mig.

Min partymans ex ignorerade mig kraftigt när jag träffade henne första gången.. Dem hade varit tillsammans i typ 6 mån o hon var den som gjorde slut (hon hade tydligen en annan vid sidan om).
    Jag o killen var inte ens tillsammans då (vilket hon inte visste om) när jag träffade henne o dem hade inte träffats på 2-3 år o där satt hon o råflörta med honom. Jag släpptes inte in i "deras konversation" eftersom hon bara ville prata gammalt groll om sig o honom.

Jag sa inget till killen o sedan träffade vi hans bästa tjejskompis som också satt o flörta respektlöst framför mig o då var vi tillsammans o jag blev så trött så jag visade bestämt ("gav henne vibbar") att lägga av.
    Hon slutade upp med det då men har fortsatt att skicka mail osv. I övrigt brydde jag mig inte så mkt om dem.

Tiiiiils en dag när mitt x flytta tillbaka till Sverige.. Han valde att flytta till ett varmt land o det var ett ömsesidigt break up mellan oss.. så nu när han var tillbaka ville han ha mig tillbaka. Yeah right! som att jag någonsin skulle gå tillbaka!!!

Jag träffade x.et o berättade allt i detalj för min partyman om vad jag o x.et pratade om o att han sagt att han tänker försöka få mig tillbaka till varje pris o tom friade men min partyman sa inget o han var inte ens öppen om sitt..

Jag kommer inte ihåg vad som hände eller vad det var som gjorde att min partyman bara plötsligt frågade om jag älskar honom eller mitt x.
    Det tyckte jag inte han hade rätt att fråga när hans x o tjejkompis betedde sig respektlöst o öppet att dem vill ha honom, ringde honom hela tiden o han berättade aldrig vad som sades medan jag tom försökte få han att följa med o träffa mitt x för att bevisa hur mkt mer respekt han har mot min partyman än vad hans x o tjejkompis hade för mig..

Jag fick chansen själv att ställa honom mot väggen.. o sa vad tror du?
    Mitt x respekterade när jag sa att jag har dig. Han ringer inte frekvent varje dag som ditt x o tjejkompis.. han hade ringt mig totalt 4 ggr inom loppet av 6 mån, inte ens det.
    Sen var problemet väck.. x.et har han inte träffat sen dess o tejkompisen fick klart för sig att hon bara är en vän men att det Aldrig skulle bli något mer även om jag inte fanns med på bilden.

Din situation låter lite svårare.. hade min partyman betett sig på samma vis så hade jag lämnat honom. Han har mig o jag ska ha honom för mig själv o hans x ska ge fan i om hon tror att jag delar honom med henne. För killen är det att han antingen har dig eller inget. Han ska dessutom stå på din sida oavsett om det är en skitsak o Han bör hälsa häxan att om hon inte kan respektera att han är upptagen så får hon försvinna ur hans liv, eller börja flörta med andra killar, hans kompisar, framför honom så han själv får känna hur det känns. Det kanske är enda sättet för honom att förstå dig.
    Jag kanske låter hård o jag vet att det tar hårt på det mentala men det blir bra o det är enda sättet att inte leva olycklig med killen.
    Jag o min partyman pratar om allt så fort vi är missnöjda eller arga så pratar vi ut o löser problemet.

Hoppas ni löser det.. o lycka till!

Svar på tråden Är hans ex viktigare än mig ?