• Moirie

Är hans ex viktigare än mig ?

Om den där tjejen inte är populär hos två nuvarande flickvänner till sina ex så säger det en hel del tycker jag... Det är inte bara du som reagerat på hennes beteende. Jag hoppas ni kan lösa det på något sätt.

Det du skriver om påminner mig om något jag varit med om.

Jag skulle bli orolig över att han verkar så beroende av att ha en viss roll i hennes liv. Jag hade ett ex vars tjej brutit upp med honom ganska så nära i tiden till att vi blev ihop. De hade en väldigt mysko vänskap där de idealiserade varandra och hyllade fina stunder de haft ihop och han kunde prata en massa med mig om hur hennes nye kille inte visste hur han skulle göra henne lycklig (vilket förstås min dåvarande kille visste och ibland kunde ge exempel på till mig). Vi fyra dubbeldejtade ibland och det var verkligen en massa konstiga grejer i luften. Om det vore idag skulle jag aldrig acceptera att sitta och höra på en massa dravel om hur speciell hans ex var men jag var ung och dum. Den där tjejen ville egentligen inte ha killen ifråga men hon spelade mycket på hans beskyddarinstinkt och brukade söka upp honom när hon och hennes nye kille bråkat. I efterhand tänker jag att det måste ha varit bekvämt i deras lilla bubbla där de kunde ha varandra som sina perfekta själsfränder men utan att behöva testa det i verkligheten igen. (Hon gjorde ju slut med honom av en anledning!) Den oglamourösa vardagen fick jag och hennes nye kille stå för medan de kunde leka vidare i sin speciella vänskap. Idag skulle jag kalla det emotionell otrohet. Det kändes som de använde varandra till att få psykisk närhet och därför inte behövde eller ville ha det av sina nya partners.

Svar på tråden Är hans ex viktigare än mig ?