Är hans ex viktigare än mig ?
Det är jätteviktigt med gränser i relationen till ett ex, och jag tycker att det är rätt uppenbart att den här relationen går över vad som är acceptabelt när den ena inte är singel. Jag skulle aldrig ha accepterat den sortens oärlighet som han ger dig genom att ha kontakt med henne på jobbet eller annars när du inte är med! Han har inte stått upp för att han är lojal mot dig i mina ögon, genom att han skyller på dig för att han inte kan ha kontakt med henne och dessutom berättar det för henne. Om ni har tillitsproblem i relationen för tillfället som helt eller delvis beror på henne så är hon den sista som skall involveras i dem!!! Usch jag blir så arg när jag läser detta! Han kan ju uppenbarligen inte stå för att han har kontakt med henne, men ändå så känner han sig som ett offer för din svartsjuka. Du är inte boven, du har all rätt att kräva ärlighet från honom!
Jag är oftast emot ultimatum, men i detta fall så tycker jag att du skall be honom att välja vem han vill vara med. Om det är du, så ska det inte vara så svårt att släppa kontakten med exet eller åtminstone hålla det på en normal nivå. Alltså inga drinkar på tu man hand eller en massa tröstsamtal för att hon är ensam. Om han vill ha kvar henne som sin speciella kärleksvän som han är en hjälte för så kan han ha det, men då får han också stå för att det är viktigare för honom än att bygga upp tilliten mellan er två. Och i så fall så skulle jag faktiskt lämna honom om jag var du. Inte för att det han håller på med är otrohet eller oförlåtliga lögner, utan för att hans ego behöver mer än vad du ensam kan ge honom.